امریکا در افغانستان با بن بست سیاسی مواجه شده است

© Sputnik / Zuhal Sarhadامریکا در افغانستان با بن بست سیاسی مواجه شده است
امریکا در افغانستان با بن بست سیاسی مواجه شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام پیشین امریکایی به این باور است که ایالات متحدۀ امریکا در افغانستان منطقه، با بن بست رو به‌‍رو است.

به گزارش اسپوتینک به نقل از طلوع نیوز، داگلاس لوت، سفیر پشین ایالات متحده درناتو در یک گفت‌وگو با شبکۀ "ای‌بی‌سی نیوز" گفت، اگر هدف ایالات متحده درافغانستان بن بست باشد، پس واشنگتن به این هدف‌اش رسیده است.
وی افزود که از دیدگاه او واشنگتن نه تنها با یک بن بست در اوضاع امنیتی افغانستان روبه‎رو است، بل با یک بن بست سیاسی دراین کشور و نیز در منطقه، رو به‎رو شده است. وی می‌افزاید: "اگر هدف ما بن بست است، پس به این هدفت رسیده‎ایم. درحالی که ما تلاش داریم وارد گفت‌وگوهای صلح میان حکومت افغانستان و طالبان شویم، ما نه تنها با بن بست اوضاع امنیتی بل با بن بست سیاسی روبه‎رو هستیم. ما با بن بست سیاسی در کابل مواجه هستیم." 
زلمی خلیزاد، سفیر پشین امریکا در کابل که با داگلاس لوت در یک برنامه خبری تلویزیون ای‎ابی‎سی امریکایی سخن می‏زد، گفت که باور دارد بن بست در جنگ افغانستان درهفته‎های اخیر به سود طالبان جهت گرفته است.
وی افزود که طالبان درحال پیشرفت استند و ازهمین رو به گفت‎وگو حاضر نخواهند شد، پس نیاز است تا بر این گروه فشار نظامی وارد شود. وی می‌افزاید: " طالبان درمیدان پیشرفت می‎کنند. پس چرا آن‌ها وارد گفت‎وگوهای صلح شوند در حالی که فکر می‌کنند که در جنگ برنده خواهند شد؟" وی همچنان با شاره با تغییر راهبرد دونالد ترمپ، رییس‌جمهور امریکا و "تمرکز" بر پاکستان، گفت: "به نظر من این یکی از مهمترین عامل استراتژی است. پاکستان مشکل برای ادامه جنگ است."
وی در ادامه گفت: "ما نیروی قطع کمک‎ها را داریم. ما نیروی قرار دادن افراد را به لیست سیاه داریم که از گروهای مانند طالبان، حمایت می‌کنند."
اما لوت در این باره موافق نبود و افزود: "من واقعأ در این باره شک دارم که ما قدرت کافی داشته باشیم تا پاکستان راهبرد‌اش را تغییر دهد."
این گفته‎ها در حالی ابراز می‎شوند که جنرال جان نکلسن، فرمانده نیروهای امریکایی در یک گفتگو با طلوع‎نیوز گفته است که امریکا می‎داند که رهبران طالبان در پاکستان، پناهگاه دارند.
وی افزود که حمایت از این گروه‎ها، "باید توقف یابد."
مقام‎های امریکایی و افغان بارها پاکستان را به پناه دادن به گروه‎های هراس‎افگن متهم ساخته‌‎اند، چیزی‎که که این کشور همواره آن را رد کرده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала