رئیس امنیت ملی هرات به گونه مرموز از مقامش برکنار شد

© AFP 2023 / Aref Karimi رئیس امنیت ملی هرات به گونه مرموز از مقامش برکنار شد
رئیس امنیت ملی هرات به گونه مرموز از مقامش برکنار شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های محلی ولایت هرات از برکناری رئیس امنیت ملی این ولایت و گماشته‌شدن شخص دیگر به جای وی خبر داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات گفته است که دادمحمد حریفی، رئیس امنیت ملی هرات برکنار شده است.

سخنگوی والی هرات در حالیکه جزئیات دلیل برکناری رئیس را اظهار نکرد، درمورد رئیس جدید امنیت ملی این ولایت نیز معلومات نداد.

این در حالی است که صبح امروز برخی از بزرگان قومی با هماهنگی شورای ولایتی محفلی را برای اعلام حمایت از رئیس امنیت ملی هرات برپا کرده بودند.

در این مراسم کامران علیزایی، رئیس شورای ولایتی هرات گفته بود که اگر کسی در هرات وظیفه‌اش را به درستی انجام دهد، از کار برکنار می‌شود.

او گفته که اگر رئیس امنیت ملی از کار برکنار شود، وضعیت امنیت این شهر آشفته خواهد شد.

با این‌حال برخی از شهروندان هرات می‌گویند که دادمحمد حریفی، رئیس امنیت ملی این ولایت به دلیل دستگیری یک فرد تروریست از دارالعلوم عالی هرات از سوی مقامات مرکزی از کار برکنار شده است.

برخی منابع دیگر نیز ضمن تائید این گفته‌ها به آوا گفتند که مسوولین دارالعلوم عالی هرات با داکتر عبدالله به تماس شده و از وی تقاضای همکاری داشته‌اند. او نیز ضمن اعلام حمایت از دارالعلوم عالی هرات، به آن قول همکاری و برکنار رئیس امنیت ملی هرات را داده بود.

چندی قبل منسوبین امنیت ملی هرات یک تروریست را از دارالعلوم عالی هرات دستگیر کردند و این عمل واکنش‌های زیادی را در پی داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала