داستان های هولناک از زندگی کودکان رقه تحت حکومت داعش

© AFP 2023 / Haidar Hamdaniداستان های هولناک از زندگی کودکان رقه تحت حکومت داعش
داستان های هولناک از زندگی کودکان رقه تحت حکومت داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک سازمان حامی حقوق کودکان خواهان حمایت روانی از کودکان رقه شد؛ کودکانی که تحت حکمرانی داعش در شرایط بسیار بدی به سر می‌برند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسکای نیوز، سونیا خوش، مسئول پرونده سوریه در سازمان "نجات کودکان" گفت: باید حمایت روانی از کودکانی که نجات یافته‌اند به عمل آید تا بتوانند با فاجعه‌ای که به خاطر دیدن خشونت‌ها و اقدامات ظالمانه داعش در رقه با آن مواجه بوده‌اند، تعامل بهتری داشته باشند.این سازمان مصاحبه‌هایی را با کودکان و خانواده‌ایی که از رقه فرار کرده‌اند، انجام داد.
به گفته یکی دیگر از مسئولان سازمان نجات کودکان، با این کودکان صحبت کردیم و آن‌ها داستان‌های هولناکی را درباره زندگی در سایه حکمرانی داعش و چگونگی استفاده از آن‌ها به عنوان سپر انسانی تعریف کردند. آن‌ها همچنین درباره منازلی صحبت کردند که در معرض بمباران و حملات هوایی قرار گرفتند.
یکی از این کودکان به نام "رشیده" که ۱۳ سال دارد چند ماه پیش همراه خانواده‌اش از رقه فرار کرده است.
رشیده می‌گوید: یک بار تروریست‌های داعش سر برخی افراد را بریدند و اجساد بی‌سرشان را روی زمین انداختند. من نتوانستم این صحنه را تحمل کنم. وی می‌گوید: وقتی می‌خواستم بخوابم آن صحنه یادم می‌افتاد و از ترس خواب نمی‌برد.
ساکنان مناطق تحت سیطره داعش در رقه همواره در ترس و نگرانی به سر می‌برند چراکه داعش مخالفان خود را اعدام یا مجازات‌های سختی را علیه آن‌ها اعمال می‌کند.
نیروهای "سوریه دموکراتیک" اخیرا برای بیرون راندن داعش از این شهر عملیاتی را با حمایت آمریکا آغاز کرده‌اند.
سازمان ملل می‌گوید، حدود ۲۵ هزار تن در داخل شهر محاصره هستند در حالی که ده‌ها هزار تن نیز فرار کرده‌اند.
سازمان نجات کودکان هشدار داد که حملات ائتلاف آمریکا ساکنان رقه در برابر گزینه‌های محال قرار داده یا ماندن در رقه و قرار گرفتن زیر حملات یا فرار از طریق مسیرهای ماین ‌گذاری شده.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала