کلوپ ویدیو

چاه یعقوب، یکی از مکان‌های اسرار ‌آمیز و خطرناک روی زمین+عکس،ویدیو

© Flickr / Patrick Lewisچاه یعقوب، یکی از مکان‌های اسرار ‌آمیز و خطرناک روی زمین+عکس،ویدیو
چاه یعقوب، یکی از مکان‌های اسرار ‌آمیز و خطرناک روی زمین+عکس،ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به این مکان به دلیل اینکه قربانی‌های زیادی گرفته است، لقب زیبای ترسناک داده شده است.

چاه یعقوب، یکی از زیباترین و در عین حال خطرناک‌ترین نقاط روی زمین، است که در منطقه ویمبرلی در ایالت تگزاس ایالات متحده امریکا قرار دارد.

چاه یعقوب در واقع نام حفره ای بزرگ با دهانه چهار متر است که بسیار عمیق می‌باشد. پرش در آن تا امروز جان افراد زیادی را گرفته است با این حال هنوز هم افراد ماجراجوی زیادی هستند که دوست دارند در داخل این چاه اسرار آمیز شنا کنند و اعماق آن را کشف کنند.

وقتی که برای اولین بار به چاه یعقوب نگاه می‌کنید، به نظرتان چشمه بی خطر و معمولی ای می آید که فقط کمی پهن است با این حال وقتی که بیشتر به داخل آن خیره می شوید، با حجم شگفت انگیزی از آب که نمی‌دانید در پس آن چه چیزی است روبرو می شوید. چند متر که به پایین این حفره‌ی آبی بروید، به چهار حفره به هم متصل دیگر می رسید که از بین آنها، حفره چهارم از همه خطرناک‌تر است.

دهانه حفره چهارم بسیار باریک است و کمتر کسی تا حالا توانسته به آنجا برود و افرادی هم که رفته اند، زنده بیرون نیامده‌اند. یکی از قربانیان آن، فردی به نام وود راسل بود که یکی از ماهرترین شناگران دنیا در آبهای آزاد بوده است اما در جریان شنا در این چاه، جان خود را از دست داد.

با این حال گفته می‌شود که در حفره چهارم، سنگ های آهکی شگفت انگیزی وجود دارد و از آنجا که اطلاعات بیشتری از آن در دست نیست، به اسرار آمیزتر شدن آن اضافه کرده است.

با وجود خطر زیادی که این چاه دارد ولی هر سال شناگران ماجراجوی زیادی را به خود جذب می‌کند. با این حال کسی بیشتر از چند متر اول را نتوانسته کشف کند و حتی با وجود تجهیزات هم این کار امکان‌پذیر نبوده است.

البته یکی از افراد سالخورده باشنده ویمبرلی که حالا 80 سال سن دارد در این مورد گفته است که "وقتی کوچک بودم، پدرم ،ما را در آب این چاه می انداخت اما به دلیل فشار زیاد آب چشمه امکان نداشت کسی غرق شود چون نمی توانست از چند فوت پایین تر برود".

چشمه یعقوب برای اولین بار در سال 2000 خشک شد اما تلاش های زیادی برای احیای آن انجام شد که به نتیجه رسید و دوباره پر آبی را مانند قبل برای آن به ارمغان آورد. مردم ویمبرلی برای این چاه ارزش زیادی قائل اند و باور دارند که این چاه الهام بخش شناگران زیادی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала