امریکا و ناتو پس از افزایش نیرو دهها سال در افغانستان باقی خواهند ماند

© Sputnik / Zuhal Sarhadامریکا و ناتو پس از افزایش نیرو دهها سال در افغانستان باقی خواهند ماند
امریکا و ناتو پس از افزایش نیرو دهها سال در افغانستان باقی خواهند ماند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» اعلام کرد که آمریکا و متحدانش برای چندین دهه در افغانستان حضور نظامی خود را حفظ خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جنرال دیوید پترائوس فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در عراق، افغانستان و خاورمیانه و رئیس سابق سازمان سیا اعلام کرد که آمریکا و کشورهای عضو ناتو پس از افزایش نیرو در افغانستان برای چندین دهه باقی خواهند ماند.
طبق گزارش تایمز به نقل از این جنرال امریکایی، این احتمال وجود دارد که آمریکا مانند جاپان و کوریای جنوبی حضورش در افغانستان را نیز دائمی کند.
وی معتقد است که آمریکا در حضور دائم و پایدارش در افغانستان منافع ملی قابل توجهی را دنبال می‌کند که به همین دلیل تعهد دراز مدت آمریکا با افغانستان برای واشنگتن اهمیت ویژه‌ای دارد.
این جنرال متقاعد امریکا افزود: جنگ 16 ساله آمریکا در افغانستان هنوز به پایان نرسیده است.
پترائوس اظهار داشت: این یک جنگ چندساله نیست بلکه بیشتر از یک دهه به طول می‌انجامد و آمریکا نیز در مبارزات نسلی قرار دارد.
وی تصریح کرد: به همین دلیل آمریکا نیاز به یک تعهد پایدار دارد و معتقد است که تعهدش به افغانستان نیز پایدار خواهد بود.
این جنرال ارشد آمریکایی از تعیین زمان خروج نیروهای آمریکایی در دوران ریاست جمهور اوباما انتقاد کرد.
وی معتقد است که استراتژی جدید واشنگتن در افغانستان و منطقه نتیجه خواهد داد و از عدم تعیین تاریخ خروج غیر واقعی از افغانستان نیز حمایت کرد.
برخی دیگر از کارشناسان نیز می‌گویند که حضور آمریکا در افغانستان موجب بحران شده و ادامه حضور نظامی این کشور بزرگترین مانع تحقق صلح و ثبات در افغانستان است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала