تاثیرات شگفت انگیز داروی ضد التهاب در مبارزه با سرطان ثابت شد

© Sputnik / Alexander Kondratyuk /  مراجعه به بانک تصاویر ویروس
ویروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد دریافتند که یک داروی ضد التهاب می‌تواند نقش مثبت و ویژه را در درمان بیماری‌های قلبی، عروقی و سرطان ایفا کند.

به گزارش اسپوتنیک،به نقل از روزنامه تایمز نتایج یک بررسی علمی که در نشریه «نیوانگلند ژورنال آف مدیسین» منتشر شده، نشان می‌دهد تاثیرات داروی تزریقی ضد التهاب «كاناكينوماب»، نوید دهنده آغاز دوران جدیدی در درمان بیماری‌های قلبی، عروقی و سرطان است و تعداد مرگ و میر بر اثر این بیماری‌ها را به شکل ویژه‌ای کاهش دهد. این دارو در ابتدا برای درمان بیماری‌های التهابی ساخته شد.
تیم علمی دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد ایالات متحده آمریکا که روی این دارو کار می‌کرد، در چهار سال گذشته آن را روی بیش از 10 هزار نفر که پیش از این دچار سکته قلبی شده‌اند، آزمایش کرد. برخی از این افراد علاوه بر سابقه سکته قلبی به سرطان نیز مبتلا بودند. نتایج تزریق كاناكينوماب به این افراد نشان داد که 24 درصد از آن‌ها دچار سکته قلبی مجدد نشدند. این در حالی که که معمولا افرادی که یک بار سکته قلبی می‌کنند، در 5 سال پس از آن، مجددا یک یا چند سکته قلبی دیگر را تجربه می‌کنند.
کاهش التهابات در بدن بیمار می‌تواند نقش مهمی در کاهش آمار مرگ و میر‌ ناشی از سرطان ایفا کند.
كاناكينوماب یک داروی ضد التهابی است که در سال 2009 برای درمان التهاب‌ها مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا FDA و آژانس داروی اروپا EMA را به دست آورد.
اگر چه مطالعات علمی اثربخشی داروی كاناكينوماب را ثابت کرده است، لیکن قیمت گزاف، دستیابی به آن را برای بسیاری از افراد غیر ممکن کرده است. استفاده از این دارو که تحت عنوان تجاری Ilaris توسط شرکت سوئیسی نوارتیس برای درمان بیماری سندرم دوره ای مرتبط با پاراوپرن ساخته می‌شود، سالانه 50 هزار دالر هزینه دارد. كاناكينوماب باید سه بار در سال تزریق شود و هزینه هر بار تزریق آن حدود 15 هزار دلار است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала