واکنش تند حزب اسلامی به سخنان نور علیه حکمتیار

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaواکنش تند حزب اسلامی به سخنان نور علیه حکمتیار
واکنش تند حزب اسلامی به سخنان نور علیه حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حزب اسلامی اعلام کرده است که حکمتیار تمام وقت در وطن خود بود، زنده‌گی را در میان مردم و با سربلندی تیر کرد و غلامی هیچ‌کس و هیچ‌جایی را نکرده‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، عطا محمد نور، والی ولایت بلخ و رییس اجرایی جمعیت اسلامی  در آخرین سخنانش گلبدین حکمتیار را مزدور خوانده گفت تمام پول‌هایی را که از مریکا و پاکستان در وقت جهاد به مجاهدین آمد رهبر حزب اسلامی خورد.

در بیانیه‌یی که از سوی حزب اسلامی به نشر رسیده گفته شده که عطا محمد نور چند روز پیش به غلامی امریکا اعتراف کرد و ثابت کرد که غلام ایران و وکیل‌مدافع آن کشور در افغانستان است.

عطا محمد نور قبلا این را هم گفت که گلبدین حکمتیار حالا موقف ضد شیعه و ضد ایران را به خودش گرفته در حالی که چهارسال خودش در کشور ایران زنده‌گی کرده آب و نان ایران را خورد و همه می‌دانند در کجا پنهان شده بود طی این مدت با خانواده‌اش کجا زنده‌گی می‌کرد.

حزب اسلامی اما در بیانیه‌اش در همین رابطه می‌گوید که حکمتیار در وطن خود بود، زنده‌گی را در میان مردم و با سربلندی تیر کرد و غلامی هیچ‌کس و هیچ‌جایی را نکرده‌است.

حزب اسلامی می‌گوید گلبدین حکمتیار مثل تو (عطا محمد نور) نیست که سال‌های سال غلامی امریکا را کرد و در آخر مثل بوتل خالی پیپسی دور انداخته شد.

عطا محمد نور گفته بود گلبدین پیش از این خلاف نظام افغانستان می‌جنگید و می‌گفت تا یک سرباز امریکایی باشد به وطن نمی‌آید، اما حالا چطور شد و به کدام روی قصاب کابل دوباره به کابل برگشته‌است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала