خدمت موقت تراجنسیتی ها در ارتش امریکا

© AP Photo / J. Scott Applewhiteخدمت موقت تراجنسیتی ها در ارتش امریکا
خدمت موقت تراجنسیتی ها در ارتش امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جیمز ماتیس وزیر دفاع امریکا اعلام کرد، وزارت دفاع ایالات متحده شروع به اجرای دستور دونالد ترامپ در زمینه ممنوعیت استخدام تراجنسیتی ها در ارتش امریکا کرده اما تا زمانیکه بررسی های دقیق انجام نشود، هیچ نظامی از بخش نیروهای مسلح کشور اخراج نمی گردد.

به گزارش اسپوتنیک ، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دستور منع استخدام افراد تراجنسیتی در نیروهای مسلح این کشور را امضا کرد. اما وزیر دفاع امریکا می گوید: وزارت دفاع ایالات متحده شروع به اجرای دستور دونالد ترامپ در زمینه ممنوعیت استخدام تراجنسیتی ها در ارتش امریکا کرده اما تا زمانیکه بررسی های دقیق انجام نشده، هیچ نظامی از بخش نیروهای مسلح کشور اخراج نمی گردد.
در بیانیه ماتیس آمده است" پنتاگون دستورات رئیس جمهور را در مورد تغییر سیاست اجرا می کند، اما بهتر است با وزارت امنیت داخلی مشوره صورت گیرد. طوریکه پیش بینی شده، ما یک برنامه ی را که شامل افزایش آمادگی ها رزمی — توانایی و هماهنگی های واحد نظامی با در نظر گرفتن محدودیت های بودجوی و انطباق قوانین داشته باشد، طرح نمائیم."
به گفته وزیر دفاع امریکا، یک کمیسیون تخصصی تشکیل خواهد شد که که مسئول توسعه روش های اجرای راه حل های ترامپ باشد. ماتیس افزود: سیاست فعلی در مورد نیروهای نظامی و خدمت در ارتش به حالت سابق خود باقی می ماند.
شایان ذکر است، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا تاریخ 26 اگست به وزیر دفاع و امنیت ملی آمریکا دستور داد، تا استخدام تراجنسیتی ها متوقف کنند.
به گفته رئیس جمهور آمریکا، پیشنهاد دولت باراک اوباما می تواند عواقب منفی داشته باشد و موجب کاهش کارایی ارتش، هزینه های بالا و عدم هماهنگی واحدها شود، به همین دلیل این موارد باید مورد بررسی قرار گیرند.
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد؛ وزارت دفاع و یا وزارت امنیت داخلی می توانند در هر زمان پیشنهاد های خود را به صورت کتبی در مورد تغییر در این قانون ارائه دهند.
این دستور ترامپ، استخدام افراد تراجنسیتی را منع می‌کند و از جیمز متیس، وزیر دفاع این کشور می‌خواهد تا چگونگی رسیدگی به وضعیت افراد تراجنسی که هم‌اکنون در نیروهای مسلح این کشور مشغول خدمت هستند را بررسی کند. در ارتش آمریکا از 1300 تا 6000 تراجنسیتی خدمت می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала