افزایش تنش ها میان امریکا و پاکستان و تاثیر آن بر ترکیه

© AP Photo / SPAافزایش تنش ها میان امریکا و پاکستان و تاثیر آن بر ترکیه
افزایش تنش ها میان امریکا و پاکستان و تاثیر آن بر ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با افزایش تنش میان سران کاخ سفید و اسلام‌آباد، آمریکا درخواست ترکیه مبنی بر آموزش نیروهای خود توسط پیلوت های نیروی هوایی پاکستان را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم نیوز، تنش‌ها میان آمریکا و پاکستان ابعاد تازه‌ای به خود گرفت و کار را به جایی رساند که واشنگتن درخواست آنکارا مبنی بر آموزش نیروهایش توسط پیلوت های نیروی هوایی پاکستان را نیز رد کرد.
روزنامه افک ترکیه نوشت: دولت ترکیه برای آموزش پیلوت اف-16 قصد داشت از نیروی هوایی پاکستان کمک بگیرد و در این رابطه به توافق‌های لازم با اسلام‌آباد نیز رسیده بود ولی این درخواست توسط آمریکا لغو شد.
گزارش‌ها حاکی است قرار داد خرید این جنگنده‌ها میان ترکیه و آمریکا به گونه‌ای است که دولت ترکیه حق ندارد بدون اجازه آمریکا از مربیان آموزشی پاکستانی استفاده کند.
کارشناسان ترکیه‌ای اذعان کرده‌اند که کشورشان مجبور نیست برای اینگونه امور از آمریکا اجازه بگیرد و این دخالت در امور داخلی ترکیه است.
ترکیه در سال گذشته از 1350 پیلوت خود بیش از 680 نفر را در جنگ‌ها ،حوادث مختلف و یا استعفا و پیوستن به مشاغل دیگر از دست داده و اینک با بحران جدی نبود پیلوت مواجه است.
دولت ترکیه تلاش فراوانی برای بازگرداندن پیلوت های خود به شغل‌های سابق انجام داده ولی درصد کمی از آنها حاضر شدند این پیشنهاد را قبول کنند و به همین دلیل ترکیه از پاکستان خواسته بود تا آموزش پیلوت جدید را به عهده بگیرد.
دو کشور پاکستان و ترکیه روابط بسیار خوبی باهم دارند و طی ماه‌های اخیر پاکستان 50 بال طیاره آموزشی سوپر مشاق به ترکیه فروخته است.
پس از اتهاماتی که ترامپ علیه پاکستانی به زبان راند، روابط دو کشور با تنش های مختلفی مواجه شده و دولت پاکستان به معاون وزیر خارجه آمریکا اجازه سفر به پاکستان را نداده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала