ترکیه آمادگی جنگ جدید را می گیرد

© AFP 2023 / Bulent Kilicترکیه آمادگی جنگ جدید را میگرد
ترکیه آمادگی جنگ جدید را میگرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیه آمادگی آغاز مرحله دوم حملات "سپر فرات" در ادلب سوریه را می گیرد.

روزنامه دولتی "صباح" ترکیه خبر داده است که اردوی ترکیه بعد از مذاکرات دیگر آستانه در امور ایجاد ساحه فارغ از تنش ها در سوریه، آمادگی حملات جدید "سپر فرات" علیه گروپ های تروریستی فعال سوریه را میگیرد.

روزنامه می نویسد که در جلسه قبلی ستردرستیز  قوای مسلح و کشف ملی ترکیه روی مساله نقشه حملات ضد ترور بحث گردید و تصمیم گرفته شد که بعد از مذاکرات آستانه که به تاریخ 13-15 سپتامبر صورت میگرد، عملیات های محاربوی ضد ترور در ولایت ادلب توسعه یابد، که یک قسمت آن طبق توافق به ساحه خالی از تنش ها مبدل میشود که تحت کنترول ترکیه قرار میگرد. هدف از مرحله جدید عملیات "سپر فرات" دخالت در پلان های امریکا میباشد که به بهانه مبارزه با تروریزم در سوریه سعی می ورزد کنترول ادلب را به حزب کارگر کردستان و اتحادیه دموکرات کردستان واگذار گردد که ترکیه آنها را سازمانهای تروریستی میداند.

روزنامه "صباح" تاکید میکند که ترکیه با هماهنگی ایران و روسیه منجمله در عرصه مبادله اطلاعات استخباراتی عمل می نماید. روسیه حریم هوائی سوریه را برای طیارات بدون پیلوت قوای هوائی ترکیه غرض مبارزه با تروریزم در سوریه باز می نماید، بعداً نیرو های زمینی بر تعرض آغاز میکند که ایران و روسیه نیرو های ترکیه را از جناح جنوب جبهه حمایت میکنند و ترکیه از طرف شمال داخل ادلب می گردد.

ترکیه زیاد به نشست قریب الوقوع سوریائی ها در آستانه علاقمند است که آن به ترکیه سلاحیت عملیات های نظامی مستقلانه علیه ترور در قلمرو سوریه را میدهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала