انترپول در تعقیب والی جدید کابل

© REUTERS / Edgar Suانترپول در تعقیب والی جدید کابل
انترپول در تعقیب والی جدید کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس پیشنهاد اداره مستقل ارگانهای محلی و منظوری ریاست جمهوری افغانستان، محمد یعقوب حیدری به حیث والی کابل مقرر شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دفتر مطبوعاتی اداره مستقل ارگانهای محلی، محمد یعقوب حیدری که دارای تحصیلات عالی در مقطع ماستری و تجارب کافی در بخش حکومتداری برخوردار است، براساس پیشنهاد اداره مستقل ارگانهای محلی و منظوری ریاست جمهوری کشور، به حیث والی کابل در بست مافوق رتبه تقرر حاصل نموده است.

در خبرنامه این اداره همچنان آمده است که حامد اکرم، والی اسبق ولایت کابل نظر به شرایط سنی شان، تقاعد حاصل نموده است.

این درحالیست که سه سال قبل آقای یعقوب حیدری از جانب ریاست جمهوری، به صفت نامزد وزیر وزارت زراعت به مجلس نمایندگان معرفی شده بود، اما پس از آنکه یک گزارش در سایت پولیس بین‌المللی (انترپول) در رابطه به اینکه این نامزد وزیر تحت تعقیب انترپول قرار دارد، نشر شد، اسم وی از فهرست نامزدان کابینه حذف شده بود.

چنانکه در یک گزارش رادیو کلید آمده است، مقامات عدلی کشور استونیا ادعا داشته اند که محمد یعقوب حیدری، نامزد وزیر حکومت افغانستان در پست وزارت زراعت و مالداری در استونیا محکوم به چهار سال زندان است و حکم گرفتاری وی نیز صادر شده است.
گفته می شود محمد یعقوب حیدری در دهه نود به استونیا رفته و در آنجا به شکل مرموزی با تعدادی از حلقات سیاسی استونیا روابط برقرار کرده بود. اما آقاي حيدری آنزمان در كابل طي يك نشست خبري تمام اتهامات وارده برخودش را رد نموده، و از حكومت افغانستان خواستار توظيف يك هيات در اين مورد شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала