مسئول مالی داعش در لیست سیاه قرار گرفت

© AP Photoمسئول مالی داعش در لیست سیاه قرار گرفت
مسئول مالی داعش در لیست سیاه قرار گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت مالیه آمریکا اعلام کرد که دو کشور عراق و آمریکا تصمیم گرقتند مانع از تعامل یکی از مسؤولان مالی برجسته گروه تروریستی داعش با سیستم‌های مالی‌شان شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، وزارت مالیه آمریکا سلیم مصطفی محمود المنصور،‌ مسؤول مالی برجسته داعش را به عنوان تروریستی بین‌المللی معرفی کرده و تمامی دارایی‌های این فرد در آمریکا بلوکه شده و آمریکایی‌ها از معامله با او منع شدند.
طبق گزارش ایسنا، وزارت مالیه آمریکا گفته است، دولت عراق نیز المنصور را از معامله با سیستم مالی‌اش منع کرده و دستور بلوکه تمامی دارایی‌های او و ضبط و مصادره اموالش برای دولت را صادر کرد.
جان ای اسمیت، مدیر دفتر نظارت بر دارایی‌ها و ممتلکات اتباع خارجی در آمریکا و مسؤول اعمال تحریم‌ها در وزارت مالیه این کشور گفت: وزارتخانه به همکاری‌های جدی خود با دولت عراق برای نابودی شبکه‌های مالی داعش چه در داخل مناطق تحت کنترل این گروه تروریستی و چه خارج آن ادامه می‌دهد.
وزارتخانه مذکور اعلام کرد، المنصور در سال ۲۰۱۴ به ارسال صدها هزار دینار عراق به داعشی‌ها در موصل، پولشویی، تبدیل پول‌های داعش و نیز فروش نفت عراق و سوریه کمک کرد. او از ابتدای سال جاری میلادی به ترکیه منتقل شد اما همچنان به عنوان مسؤول مالی داعش در موصل به فعالیت‌های خود ادامه داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала