افغانستان در بین سه سنگ آسیاب می چرخد

© Zuhal SarhadAfghan woman Афганистан женщина زن افغانستان
Afghan woman Афганистан женщина زن افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هدف امریکا شکار طالبان یا مردم بیگناه

طبق گزارش مقامات محلی ولایت لوگر، در نتیجه حملات هوایی هلیکوپترهای نیروهای ناتو به پناهگاه های طالبان در ولایت لوگر در شرق افغانستان ۱۱ تن کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی شده اند.

بر اساس این گزارش، روز گذشته یک حمله هوایی ناتو بر گروه طالبان که در خانه های ساکنان محلی در شهر پل العام ولایت لوگر مخفی شده بودند صورت گرفت.

روسیه به افغانستان بر میگردد، تا نفوذ امریکا را محدود سازد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه به افغانستان بر میگردد، تا نفوذ امریکا را محدود سازد

حاجى الله گل مجاهد نماينده مردم کابل در پارلمان در مورد قتل افراد ملکی توسط نظامیان خارجی به آژانس خبری اسپوتنیک گفت: «زمان که امریکای ها داخل خاک افغانستان شدن وحشت ایجاد کردند».
او می گوید که بعد از شکست طالبان مردم افغانستان نمی خواستند که در افغانستان جنگ صورت بگیرد، اما جنگ بدلیل این که امریکا به خانه و ناموس مردم افغانستان احترام نگذاشتند، وحشت را ایجاد کردند، خانه های مردم و حتی محافل عروسی مردم را بمبارد نمودند و به نام طالب مردم بیگناه را قتل عام کردند افزایش یافته است.
به طور مثال در ننگرهار ما شاهد قتل بیش از ۱۵۰ تن بیگناه توسط امریکای ها بودیم، همچنین در هلمند نیز آن ها قتل نموده بودند، اما بعد گفتند که عسکر شان تکلیف روانی داشت.
این نماینده پارلمان تاکید می کند که در اصل هیچ افغانی نمی خواهد که در افغانستان کشور خارجی حضور داشته باشد. آن ها از امریکای ها هیچ خاطره خوب ندارند و نمی خواهند که آن ها در خاک شان باشند.
عبید کبیر عضو کمیته رهبری حزب «همبستگی افغانستان» در این رابطه می گوید امروز افغانستان در بین سه سنگ اسیا دولت اشغالگر امریکا و متحدین اش، دولت دست نشانده امریکا و طالب و داعش آرد می شوند.
علت اساسی که امروز طالب در افغانستان قوی شده این است که امریکا چنین زمینه را مساعد نموده تا یک عده مردم مجبور به پیوستن با گروه طالبان شوند.
او می گوید که برای همه معلوم است که طالبان دست نشانده امریکا و ای اس ای پاکستان است و امروز خریدار های دیگر نیز پیدا کرده است. 
آیا جنرال مشرف عامل کشاندن جنگ  افغانستان به پاکستان است؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا جنرال مشرف عامل کشاندن جنگ افغانستان به پاکستان است؟

ولی نقطه مهم از نظر کبیر این است که برای مردم افغانستان فرق میان جنایات طالب و امریکا وجود ندارد. همه آن ها از یک آبخور آب می خورند و در حقیقت قربانی همه این جنایات مردم عام افغانستان می باشند.
باید گفت که در رابطه به کشته شدن افراد ملکی در لوگر بررسی های جدی در پیوند به اتهامات کشتار غیرنظامیان با همکاران افغانی شان آغاز گردیده است.
طبق گزارش هیئت کمک رسانی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۵ درافغانستان در مجموع ۱۰۵۰۰ نفر از افراد نظامی کشته و زخمی شدند و این در حال است که این رقم در سال ۲۰۱۳ ۸۶۰۰ نفر بود. از جمله تعداد کشته شدگان با ۲۵ % افزایش به ۳۷۰۰ نفر و تعداد زخمی ها با ۲۱ % افزایش به ۸۶۰۰ نفر رسیده است. این بالاترین تعداد کشته ها و زخمی ها از سال ۲۰۰۹ بود.
همچنین طبق گزارش سال ۲۰۱۶ ملل متحد در مورد محافظت از مردم ملکی در منازعه مسلحانه افغانستان حاکی است که میان اول جنوری و ۳۱ دسمبر ۲۰۱۶، ۱۱ هزار و ۴۱۸ مورد کشته و زخمی شدن افراد ملکی توسط این سازمان ثبت شده است. از این میان، ۳۴۹۸ تن کشته و ۷۹۲۰ تن دیگر زخمی شده اند.
Офис USAID в РФ закроется 1 октября, программы будут свернуты – госдеп - اسپوتنیک افغانستان
کبیر:«USAID در اصل جاده را برای اشغال افغانستان باز می کند»

این آمار افزایش دو درصدی در تعداد کشته‌ها و بلند رفتن ۶ درصدی در تعداد زخمیان را نشان می‌دهد که در مجموع در مقایسه با سال ۲۰۱۵، سه درصد افزایش یافته است.
هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) در این گزارش گفته است که «خشونت‌های مرتبط با منازعه در سال ۲۰۱۶ با خرابی عمومی وضعیت محافظت از مردم ملکی و بلندترین تلفات از سال ۲۰۰۹ به این سو، هزینه سختی بر افغانستان وارد کرده است.»
یوناما همچنین ۳۵۱۲ مورد تلفات کودکان، یعنی ۹۲۳ کشته و ۲۵۸۹ زخمی، را ثبت کرده است که افزایش ۲۴ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد. این آمار، بلندترین تلفات کودکان در جریان یک سال است که ملل متحد ثبت کرده است. یکی از دلایل افزایش تلفات کودکان، بلند رفتن ۶۶ درصدی تلفات ملکی در اثر تسلیحات انفجار نشده و یا کهنه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала