ترامپ از کشورهای عربی خواستار حل دیپلماتیک برای بحران خلیج فارس شد

© AFP 2023 / Mandel Nganترامپ از کشورهای عربی خواستار حل دیپلماتیک برای بحران خلیج فارس شد
ترامپ از کشورهای عربی خواستار حل دیپلماتیک برای بحران خلیج فارس شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا روز چهارشنبه در تماس تیلیفونی که با پادشاه عربستان داشت، خواستار حل دیپلماتیک بحران کشورهای عربی خلیج فارس شد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه که از طرف کاخ سفید به نشر رسیده، آمده است، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا روز چهارشنبه در تماس تیلیفونی که با سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان داشت، گفت: کشورهای عربی باید برای حل بحران خلیج فارس راه های دیپلماتیک را در نظر بگیرند.

در این بیانیه آمده است:- "رئیس جمهور از همه طرف های درگیر به خصوص ریاض در بحران قطر خواستار راه حل دیپلماتیک و مبارزه با تروریسم شد".

قطر - اسپوتنیک افغانستان
جواب قطر به شیخ های عرب

همچنین رئیس جمهور امریکا با پادشاه عربستان درباره تهدید های ایران برای منطقه، مبارزه با تروریسم، قطع منابع مالی تروریسم و مبارزه با ایدئولوژی های افراطی گفت و گو کردند.  

از آغاز تابستان امسال پیوندهای قطر با کشورهای عربی خراب شد که پس از در 5 جون کشورهای بحرین، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و چند کشور دیگر پیوندهای دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند.  این کشورها قطر را متهم به پشتیبانی از تروریسم می کنند و مرزهای خود را با این کشور بسته است، ضمن این که طرف های درگیری این مسئله تاکنون هیچ راه حل برای پایان دادن به این بحران پیدا کرده نتوانسته اند.

از آغاز تابستان، بحران جاری در روابط قطر با کشورهای عربی: ژوئن 5 بحرین، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و چند کشور دیگر قطع روابط دیپلماتیک با امارات اعلام کرده اند، به حمایت از تروریسم، و همچنین از بسته شدن مرز با قطر، که در اصل آن را متهم به اعلام کرد که محاصره شده است. طرفین هنوز به یک راه حل متقابلا قابل قبول نیستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала