پیام متفاوت رهبر طالبان به مناسب عید قربان

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaپیام متفاوت رهبر طالبان به مناسب عید قربان
پیام متفاوت رهبر طالبان به مناسب عید قربان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر گروه طالبان با نشر یک پیام اعلام کرده است که قصد انتقام‌گیری از مقام‌های حکومت افغانستان را ندارد. او این‌بار با موقف نسبتاً انعطاف‌پذیر، به جنگ در افغانستان تاکید نکرده و از کشورها خواسته‌است تا به چشم دشمن به آنان نبینند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه‌پرس، ملا هیبت‌الله آخندزاده، رهبر گروه طالبان با نشر پیامی به مناسبت عید قربان، اعلام کرده است که جهانیان باید مطمین باشند که امارت اسلامی ارادۀ بد در مقابل هیچ‌کسی ندارد و مناطقی که تحت تسلط آنان قرار دارند، در آن‌جا سر، مال و عزت مردم محفوظ است و در آن مناطق رسانیدن ضرر به کشورهای هم‌سایه و سایر جهان جلوگیری شده‌است. در پیام هیبت‌الله ادعا شده که هم‌اکنون در زمان حاکمیت خود بر بیش‌تر از نصف افغانستان این را ثابت کرده‌ایم که امارت اسلامی ارادۀ انتقام‌گیری از هیچ‌کسی را ندارد.

ملا هیبت‌الله از کشورهای منطقه و جهان اسلام می‌خواهد تا آنان را از نگاه دشمن نبینند و موجودیت‌شان در افغانستان به هیچ کشوری خطر نیست.

در حالی که گروه طالبان با ادامۀ جنگ در افغانستان سال‌ها شده سد راه ترقی شده‌اند، ملا هیبت‌الله می‌گوید ما افغانستان آزاد، مستقل و مترقی می‌خواهیم.

او از تاجران می‌خواهد تا در داخل کشور سرمایه‌گذاری کنند و اگر از اختطاف‌گران و غاصبین در شهرها در هراس هستند، در مناطق تحت حاکمیت امارت اسلامی در بخش‌های کارخانه‌جات، فابریکه‌ها و بخش‌های مختلف دیگر سرمایه‌گذاری کنند.

در همین حال طالبان که همواره با ماین پل‌ها، راه‌ها، پلچک‌ها و ساختمان‌های زیربنایی را منفجر ساخته‌اند، ولی رهبر این گروه در پیامش می‌گوید برای محافظت و نگه‌داری از راه‌ها، پل‌ها، بندهای آب، ادارات تعلیمی، مراکز صحی، ساختمان فابریکه‌های تولیی و هر نوع پروژه‌های زیربنایی کمیسیون خاصی را تعیین کرده‌اند تا در هر ساحۀ کشور از پروژه‌ها مراقبت کنند.

آخندزاده در پیامش به جنگ‌جویانش می‌گوید کسانی که نزد شما بندی هستند با آنان رفتار نیکو نمایید و کسی را بدون حکم محکمه زندانی نکنید.

هرچند رهبر طالبان بزرگ‌ترین مانع در مقابل صلح را حضور نیروهای خارجی درافغانستان می‌داند اما در پیام جدیدش تاکیدی به ادامۀ جنگ نکرده و تنها گفته‌است با خاتمۀ اشغال حل مسئلۀ افغانستان از راه‌های صلح‌آمیز بخش مهم خط مشی امارت اسلامی است و به همین خاطر وظیفۀ تلاش حل صلح‌آمیز را به دفتر سیاسی سپرده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала