11 هزار نظامی امریکا در افغانستان حضور دارند

© Photo / US Army / Staff Sgt. Shane Hamann11 هزار نظامی امریکا در افغانستان حضور دارند
11 هزار نظامی امریکا در افغانستان حضور دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون حضور 11 هزار نظامی امریکایی در افغانستان را تائید کرد.

کابلوف: امریکا افغانستان را مستعمره خود می سازد - اسپوتنیک افغانستان
کابلوف: امریکا افغانستان را مستعمره خود می سازد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اگرچه پیش از این شمار نظامیان موجود در افغانستان را مقامات امریکایی 8400 نفر می گفتند، اما در یک کنفرانس جنجالی در پنتاگون حضور 11 هزار نظامی امریکایی در افغانستان را تایید کردند.

مقامات پنتاگون گفتند، که این 11 هزار نفر شامل نیروهای ویژه، نیروهای معمولی ارتش و نیروهای مخفی امریکایی در افغانستان است.

جنرال کنث مکنزی گفت: ما این گزارش و آمار دقیق را به خاطر به نشر رسانیدیم که در برابر آمارهای غیر دقیق و گمراه کننده شفاف سازی کرده باشیم.

مقامات پنتاگون تاکید کردند که این رقم یادشده حاکی از افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان نیست و تنها آماری شفاف‌ از تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان است.

پیش از این جنرال متیس وزیر دفاع امریکا از نبود آمار دقیق نظامیان امریکایی در مناطق جنگی اظهار نارضایتی کرده بو و گفته بود که برای نهایی شدن افزایش نیروهای امریکایی در افغانستان نیاز به آمار دقیق سربازان جابجا شده در افغانستان دارد.

پیش از اعلام راهبرد جدید امریکا انتظار می رفت که نزدیک به 4 هزار سرباز امریکایی تازه به افغانستان فرستاده شود، اما دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در زمان اعلام راهبرد جدید امریکا درباره افغانستان گفت، که شمار سربازان امریکایی در راهبرد جدید امریکا قابل بحث نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала