تانک روسی« ارماتا» - پدیده نو در جهان تسلیحات

© Sputnik / Ramil Sitdikovتانک روسی« ارماتا» - پدیده نو در جهان تسلیحات
تانک روسی« ارماتا» - پدیده نو در جهان تسلیحات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته یکی از نمایندگان عالی رتبه نظامی روسیه، مسکو تا سال 2020 به تعداد 100 چاین تانکهای اصلی جنگی مشهور به "ارماتا" را خواهد ساخت و به این ترتیب به تصورات و تخیلات نقطه پایان خواهد گذاشت.

تحلیگران تائید میکنند که کرملین تا آن زمان یک اردوی کامل از تانک های جدید "آرماتا" را که تعداد آن به 2300 واحد میرسد، ایجاد خواهد کرد.
خبر گزاری آژانس "تاس" از قول معاون وزیر د فاع یوری بوریسوف، گزارش داده است که « در حال حضر از وسایط تولید شده جهت توسعه عملیات تجربوی استفاده می شود. ما قرارداد ساختن 100 تانک داریم که تا سال 2020 به ما تحویل داده خواهند شد".
اکثر تحلیلگران معتبر نظامی که در باره اردوی روسیه تحقیقات انجام میدهند، از جمله مایکل کافمن، از مرکز تحلیلی نیروی بحری، از مدتها بدینسو اتهامات نامعقول ارائه میکنند که گویا مسکو تا سال 2020 به تعداد 2300 تانک T-14 خواهد ساخت.
روسیه هیچ ظرفیت تولیدی وهمچنین ظرفیت مالی برای ساخت تعداد زیادی تانک های جدید و گرانبها را در چنین شرایطی کوتاه مدت ندارد. حتی اگر روسیه سالانه 120 تانک هم تولید کند، حدود دو دهه طول خواهد کشید، تا ماشین های زیادی تولید کنند.
پلتفورم "آرماتا" اونیورسال بوده و به آسانی میتواند خود را با سیستم های گوناگون تسلیحاتی تطبیق دهد.
"ارماتا"ّ پایه اصلی برای تانک T-14 ، ماشِن محاربوی ثقیل برای پیاده T-15، ماشین ترمیم وتخلیه T-16 و بسیاری ماشین آلات دِیگر محسوب میشود. همچنین میتوان در روی آن توپچی ذات الحرکه ثقیل با سلاحهای که قطر آن زیاد باشد، نصب کرد.
T-14 دارای قدرت آتش قوی است که دارای توپ 2A82-1M میباشد که قطر ان را 125 ملی متر تشکیل میدهد.
در این تانک به اصطلاح " قاتل" شاید در آینده توپ به قطر 152 میلی متر، نصب شود که درحال حاضر در توپ های "اوبوس" 2S35 قابل استفاده میباشد.
در عین حال، تحلیلگران شک دارند که این گزینه چه وقت ساخته خواهد شد.
در همین حال از تصویرهای تلویزیون روسی روشن شده که تانک T-14 که مربوط خانواده "ارماتا" میباشد. دارای کپسول زرهی که گنجایش 3 نفر عمله دارد موجود است و با صفحه نمایش لمسی مجهز شده است.
این ویدئو نشان می دهد که تکنالوژی این تانک ساده است.
همچنین به نظر می رسد که روس ها یک شبکه مبارزه با تانک های T-14 و T-90MS را ایجاد کرده اند که از طریق آن می توانند بلافاصله پیام هایی را به سایر عمله ، از جمله تصاویر ویدئویی و عکس، مخابره کنند.
بنظر می رسد که روسها شبکه محاربوی را نیز توسعه داده اند و آن اتصال بین تانک T-14 و T-90MS، میباشد که از طریق آن شما می توانید بلافاصله پیام ها را به سایر عمله، از جمله تصاویر ویدئویی و عکس، مخابره کنید.
این تانک با سیستم NAVSTAR GPS وگلوناس مجهز است. علاوه براین، تانک با وسایل مقابله با مهمات مجهز میباشد که شامل محافظت فعال میباشد که قابلیت وتوانایی رهگیری هسته ای را دارا میباشد. این بدان معنی است که KAZ "Armata" را می توان به طور موثر در برابر مهمات زره پوش استفاده کرد. اکثر تحلیل گران به اثربخشی این سیستم در برابر این نوع مهمات اعتقاد ندارند.
KAZ معمولا در هنگام استفاده در برابر پرتاب بمب وراکت مفید تر است.
"عنصر اصلی یا محاربوی MBT T-14 بر اساس" Armata " برج آن میباشد.
اما بهترین راه برای زنده ماندن در میدان جنگ، سترواخفا است
و روس ها اقدامات متعددی را برای کاهش نشانه های حرارتی رادار و تانک ها،برداشته اند به طوری که تشخیص و ردیابی آنها مشکل تر است.
ولی هنگامی که " ارماتا" کشف شود و مرمی شلیک به سیستم محافظوی فعال او برسد و در صورت هدف قرار گرفتن تانک کپسول زرهی ازهمه جوانب بسیار محکم است. این دستگاه نه تنها با زره های مقاوم مجهز است، بلکه توسط دو لایه "Malachite" محافظه میشود. ترکیب زره معلوم نیست، اما امکان آن میرود یک نوع از مواد کامپوزیت با صفحات سرامیک باشد.
تانک همچنین دارای پنجره های زرهی میباشد که برای حافظت آن قسمت ها که در برابر بمب ها و راکت ها آسیب پذیر میباشند، مدنظر گرفته شده است.
"ارماتا" نگرانی جدی نظامیان کشورهای غربی را برانگیخته است. به عنوان پاسخ مستقیم به ایجاد T-14، آلمان تجهیز تانک لئوپارد-2 با توپ 130 میلیمتری جدید آغاز کرده و همچنین پلانها برای ایجاد OBT جدید توسعه داده که به نام "سیستم جنگی زمین" یاد میشود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала