«11 هزار نظامی، ولی این دقیق نیست»: پنتاگون راجع به تعداد قطعات امریکا در افغانستان معلومات داد

© Photo / David B. Gleasonپنتاگون راجع به تعداد قطعات امریکا در افغانستان معلومات داد
پنتاگون راجع به تعداد قطعات امریکا در افغانستان معلومات داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیته آمرین درستیزهای نیروهای مسلح امریکا تعداد تقریبی نظامیان امریکا را فاش ساخت که در حال حاضر در افغانستان قرار دارند.

طوریکه جنرال کینیت ماکینزی خبر داد، در این کشور در حدود 11 هزار سرباز و متخصصین نظامی جابجا گردیده اند. قبلاً تعداد قطعات نظامی امریکا در افغانستان 5،8 هزار نفر ارزیابی میشد. جنرال خاطرنشان ساخت که این اقدام به خاطر بلندبردن موثریت آرایش قطعات محاربوی و آگاهی قوماندانان اردوی امریکا اتخاذ شده است. او همچنان اظهار داشت که چنین موضعگیری با ستراتیژی نو ترامپ که وعده داده بود که بیش از این جزئیات فعالیت های امریکا را در افغانستان، عراق و سوریه فاش نخواهد کرد، در تضاد نمی باشد.
ستراتیژی محاسبه مجدد
در روز پنجشنبه، مورخ 31 اگست، جنرال کینیت ماکینزی نماینده کمیته آمرین درستیزهای نیروهای مسلح امریکا تعداد تقریبی نظامیان امریکا را فاش ساخت که در حال حاضر در افغانستان قرار دارند. طبق اعلامیه او، حالا در افغانستان در حدود 11 هزار سرباز و متخصصین نظامی جابجا گردیده اند. او افزود که این رقم تقریبی است.
روزنامه The New York Times سخنان جنرال امریکایی را چنین نقل نمود:« تا به امروز وزارت دفاع پیوسته راجع به 5،8 هزار نفر نظامی صحبت میکرد. مطابق میتودولوژی نو ساده محاسبه، تعداد مجموعی را تقریباً 11 هزار نفر تشکیل میدهد».
ماکینزی خاطرنشان ساخت که این رقم در آینده توسط جیمس میتیس رهبر پنتاگون تصحیح شده میتواند.
جنرال ماکینزی تدقیق نمود:«میخواهم خاطرنشان سازم که 11 هزار — رقم بسیار تقریبی است، تعداد میتواند بطور قابل ملاحظه بیشتر و همچنان کمتر باشد».
او افزود که در این تعداد متخصصین نظامی نیز شامل اند.
ایالات متحده امریکا در سال 2001 نیروهای خود را به افغانستان بر پایه فیصله نامه شماره 1368 شورای امنیت که در روز بعد از اعمال تروریستی 11 سپتمبر سال 2001 تصویب شد، وارد نمودند. عملیات مشترک «آزادی شکست ناپذیر» با انگلستان در تاریخ 7 اکتوبر همان سال آغاز شد. از سال 2003 قوماندانی گروپ نیروها توسط ناتو تحقق می یافت.
امریکا طی 16 سال عملیات جنگی در افغانستان نشان داد که توانایی از عهده برآمدن اهداف اعلام شده — ریشه کن ساختن تروریزم… ندارد.
در سال 2010 تعداد نظامیان امریکایی در افغانستان به حد اعظمی رسید: در این کشور همزمان تا 100 هزار سرباز اردوی امریکا قرار داشتند. در سال 2013 اوباما راجع به خروج نیم از قطعات نظامی امریکا که در آن زمان 34 هزار نفر را تشکیل میداد، اعلام داشت. در دسمبر سال 2014 ناتو ماموریت نیروهای بین المللی مساعدت به امنیت را خاتمه بخشید.
در حال حاضر در افغانستان به تعداد 8500 سرباز و افسر امریکایی قرار دارند. تعداد مجموعی نیروهای خارجی در افغانستان را 13500 نفر تشکیل میدهد. در جمله آنها نظامیان ناتو و متحدان آن شامل می باشند. که در چارچوب عملیات «حمایت قاطع» فعالیت میکنند.
طی مدت زمان عملیات جنگی در افغانستان بیش از 2300 سرباز امریکایی کشته شده و در حدود 18 هزار نفر زخمی شده اند. در عین حال امریکا بر هدف نهایی خود — نابودی جنبش طالبان — دست نیافته اند: طالبان و بخش افغانی گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) در حدود نیم از خاک افغانستان را کنترول میکنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала