واکنش ایران به اظهارات گلبدین حکمتیار

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaواکنش ایران به اظهارات گلبدین حکمتیار
واکنش ایران به اظهارات گلبدین حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام مسئول در سفارت ایران به اظهارات گلبدین حکمتیار مبنی بر اینکه وی مدتی را در ایران زندانی سیاسی بوده است، واکنش نشان داد.

هادی عامریان مسئول مطبوعاتی سفارت ایران در کابل یک روز بعد از سخنرانی گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در باره خروج از ایران گفت که جمهوری اسلامی ایران در دوران جهاد و مقاومت مردم افغانستان از حرکت مردم و رهبران آنها حمایت می کرد. این حمایت متعاقب تحولات سال 2001 و استقرار شرایط جدید در این کشور، بر حمایت از دولت مرکزی در افغانستان ادامه یافت.

هادی عامریان، روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا در کابل گفته است که ایران در طول سال های جهاد و مقاومت افغانستان، از مردم و گروه های مبارز در این کشور حمایت می کرد و این حمایت در جهت تحقق خواست مردم مسلمان و گروه های جهادی بوده است.

عامریان گفت بعد از سال 2001 میلادی جمهوری اسلامی ایران از تغییر شرایط ایجاد شده در افغانستان حمایت و مواضع کشورمان همسو با دولت در این کشور و در راستای حمایت از خواست مردم برای تغییر بود.

وی افزود که جمهوری اسلامی ایران روابط خوب و رو به رشدی با دولت افغانستان دارد و برداشت مشترک در مورد آینده روابط بین دولت وجود دارد و در این راستا کارهای لازم هم برای توسعه مناسبات مشترکا طراحی شده و در دست اجرا قرار دارد.

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در گفتگو با یک رسانه گفته بود، وی سال ها در ایران زندان سیاسی بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала