اشرف غنی: افغانستان دارای وحدت مذهبی و وحدت ملی است

© AP Photo / Rahmat Gulاشرف غنی: افغانستان دارای وحدت مذهبی و وحدت ملی است
اشرف غنی: افغانستان دارای وحدت مذهبی و وحدت ملی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان پس از ادای نماز عید قربان گفت، افغانستان دارای وحدت مذهبی و وحدت ملی است و از تمام شهروندان کشور خواست که در کنار هم بایستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ویب سایت ریاست جمهوری افغانستان، محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان صبح امروز پس از معاینه قطعه تشریفات، نماز عید سعیدقربان را در مسجد جامع ارگ ادا کرد.

تصویب طرح ضرب مدال فیض محمد کاتب - اسپوتنیک افغانستان
تصویب طرح ضرب مدال فیض محمد کاتب

در مراسم نماز عید که برعلاوۀ رئیس جمهور، استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین، انجنیر محمد خان و محمد محقق معاونین ریاست اجرائیه، قاضی القضات و رئیس دادگاه عالی، دادستان کل، شماری از اعضای کابینه، شورای ملی و اراکین ملکی و نظامی کشور، اقشار مختلف مردم و شماری از سفرای کشورهای اسلامی مقیم کابل اشتراک داشتند، پس از ادای نماز با همدیگر مصافحه و عید مبارکی نمودند.

سپس رئیس جمهور افغانستان در برابر رسانه ها حضور یافت و عید را به تمام مردم افغانستان شادباد گفت.

او درباره گفت و گو با پاکستان گفت: افغانستان برای گفت‌وگوهای سیاسی با پاکستان آماده است. صلح با پاکستان از آجندای ملی افغانستان است.

رئیس جمهور افغانستان به طالبان هشدار داد و گفت ، وقتِ آن رسیده است که انتخاب کنند از افغانستان هستند و یا ابزار نفاق. آقای غنی گفت:-  "وقتی آن رسیده است که مخالفان مسلح افغانستان باید انتخاب کنند که از افغانستان هستند و از مادر افغانستانی شیر خورده‌اند و از مادر وطن الهام گرفته‌اند و یا وسیلۀ نفاق اند".

رئیس جمهور غنی، در بخشی از سخنانش بر وحدت ملی در افغانستان تأکید می‌کند و حمله بر مکان‌های مقدس، تکیه‌خانه‌ها، مسجدها و مرکزهای علمی را حمله بر تمام مردم افغانستان می‌داند و آن را کار «خوارج و فتنه‌گران» می‌خواند.

آقای غنی تأکید کرده و گفت، که افغانستان دارای وحدت مذهبی و وحدت ملی‌ست و از تمام شهروندان کشور می‌خواهد که در کنار هم بایستند تا حس همبسته‌گی میان‌شان بیشتر از پیش تقویت شود.

محمداشرف غنی، رئیس جمهور یکبار دیگر بر گفت‌وگوهای صلح نیز تأکید می‌کند و از کارکردهای نیروهای امنیتی ستایش کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала