قطع روابط هوائی و زمینی پاکستان با امریکا

© Flickr / bm1632پاکستان
پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه پاکستان خواستار قطع ارتباطات هوایی و زمینی با امریکا شد

پس از اعلام استراتژی ترامپ برای افغانستان، امریکا کمک 255 میلیون دالر را به پاکستان تعلیق کرد که با عث واکنش تند وزیر خارجه دولت اسلام‌آباد گردید.

اسپوتنیک به نقل از تسنیم، در حالی که رئیس‌جمهور امریکا اخیراً از اتخاذ طرح سخت در برابر اسلام‌آباد خبر داده و این کشور را به حمایت از گروه‌های تروریستی علیه حکومت افغانستان متهم کرده است، وزیر خارجه پاکستان خواستار قطع ارتباطات هوایی و زمینی با واشنگتن شد.

خواجه آصف از دولت پاکستان خواست تا دیدارهای مقامات امریکایی از پاکستان را به تأخیر انداخته و تمامی روابط هوایی و زمینی با امریکا را نیز متوقف کند.

با این حال، دولت ترامپ اعلام کرده که مبلغ 255 میلیون دالر کمک مالی به پاکستان را تا زمانی به تعلیق درمی‌آورد که این کشور علیه پناهگاه تروریست‌ها در خاک خود اقدام کند.

ترامپ در اعلام استراتژی خود در افغانستان و جنوب آسیا گفته که امریکا دیگر در برابر حمایت پاکستان از گروه‌های تروریستی سکوت نخواهد کرد.

وی همچنین اظهار کرد در حالی که امریکا میلیاردها دالر کمک مالی به پاکستان پرداخت می‌کند، این کشور از تروریست‌هایی حمایت می‌کند که امریکا با آنها در حال جنگ است.

خادم حسین کارشناس سیاسی اهل پاکستان نیز چندی پیش درباره احتمال تعلیق این کمک‌ها گفته بود: از آنجایی که مسیر تدارکات نیروهای خارجی در افغانستان از خاک پاکستان و یا حوزه هوایی این کشور می‌گذرد، مقامات پاکستانی در واکنش به اقدام امریکا ممکن است مشکلاتی را در روند تامین تدارکات به وجود آورند.

وی افزود: همچنین پاکستان ممکن است تا زمینه را برای تشدید ناامنی در افغانستان مساعد کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала