وزارت خارجه روسیه از امریکا خواستار برگرداندن بلافاصله اماکن دیپلوماتیک شد

CC BY-SA 4.0 / Eugene Zelenko / USA-San Francisco-Russian Federation Consulate-1 (cropped photo)وزارت خارجه روسیه از امریکا خواستار برگرداندن بلافاصله اماکن دیپلوماتیک شد
وزارت خارجه روسیه از امریکا خواستار برگرداندن بلافاصله اماکن دیپلوماتیک شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه تصرف ساختمان‌ها کنسولگری و نمایندگی تجارتی روسیه در امریکا را یک اقدام خصمانه و نقض گسترده حقوق بین‌المللی نامید.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه امروز (یکشنبه) با نشر یک اعلامیه، تصرف کنسولگری روسیه در سان فرانسیسکو و نمایندگی تجارتی این کشور در واشنگتن را توسط امریکایی‌ها، یک اقدام آشکار خصمانه و نقض گسترده حقوق بین‌المللی، خواند.

نشر ویدیو از جریان تلاشی در اماکن دیپلوماتیک روسیه در امریکا+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
نشر ویدیو از جریان تلاشی در اماکن دیپلوماتیک روسیه در امریکا+ویدیو

 در اعلامیه وزارت خارجه روسیه آمده است — "مقامات امریکایی را به تجدید نظر و بازگرداندن بلافاصله اماکن دیپلوماتیک روسی، فرا می‌خوانیم. در غیر آن تمام مسئولیت ادامه تخریب روابط میان کشورهای ما، که وضعیت ثبات جهانی و امنیت بین‌المللی نیز به آن بستگی دارد، به عهده ایالات متحده امریکا خواهد بود".

قبل از این وزارت خارجه امریکا از روسیه خواسته بود تا کنسولگری این کشور در سان فراسیسکو و دو ساختمان نمایندگی تجارتی روسیه در واشنگتن و نیویارک را مسدود نماید.

وزارت خارجه روسیه در ادامه خبرنامه نوشته است — "این اتفاق را به عنوان یک اقدام آشکار خصمانه، نقض گسترده حقوق بین‌المللی منجمله کنوانسیون وین درمورد روابط دیپلوماتیک و کنسولی، توسط واشنگتن، ارزیابی می‌کنیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала