آیا حملات داعش بالای شیعیان افغانستان به هدایت امریکا است؟

© Photo / دفتر محققآیا حملات داعش بالای شیعیان افغانستان به هدایت امریکا است؟
آیا حملات داعش بالای شیعیان افغانستان به هدایت امریکا است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان در یک نامه امریکا را مسئول حملات اخیر داعش بر شیعیان افغانستان دانسته است.

در پروان دو محل تجمع طالبان هدف حملات هویی قرار گرفت - اسپوتنیک افغانستان
در پروان دو محل تجمع طالبان هدف حملات هویی قرار گرفت
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، در یک نامه منسوب به طالبان این گروه ادعا نموده است که آنها هیچ مشکلی با مراسم مذهبی شیعیان در افغانستان نداشته و در حال حاضر هم ندارد.

در این نامه چنین آمده است:- "ما برای تمام برادران اهل تشیع از طرف بزرگان امارت اسلامی اطلاع می دهیم که با مراسم مذهبی شما هیچ تضاد و مشکلی نداشته و نداریم".

بر اساس این نامه طالبان، حملات و انفجارها به مسجد های شیعیان هیچگونه پیوندی به طالبان ندارد.

در ادامه این نامه آمده است، که در زمان حاکمیت امارت اسلامی چنین حوادثی بوقوع نپیوست و حتی در زمان حامد کرزی نیز این‌گونه حوادث بوجود نیامد.

در این نامه که منسوب به یکی از قوماندان طالبان می باشد، درباره حملات بر مسجدهای شیعیان چنین آمده است:- "اکنون این وقایع ظالمانه بوقوع پیوسته و این کار داعش است و داعش نیز با آموزش و سرپرستی امریکا چنین اقداماتی را انجام می‌دهد".

در پایان این نامه طالبان خطاب به شیعیان چنین نوشته است: تمام جهانیان می دانند که امریکا از داعش پشتیبانی می کند و سلاح ها و تجهیزات نظامی آنها گواه روشنی بر این امر است و شیعیان افغانستان از سوی طالبان خاطر جمع باشند، اما تدابیر امنیتی در مراسم های مذهبی شان را باید خودشان بگیرند.

این نامه طالبان در حالی به نشر می رسد که چندی پیش گروه داعش در یک حمله خونین شماری زیادی از شیعیان را در مسجد امام زمان کابل به شهادت رساندند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала