عنقریب عملیات وسیع علیه طالبان آغاز می شود

عضو شوید
جنرال رازق: عملیات وسیع ضد طالبان در جنوب افغانستان آغاز می‎شود

جنرال رازق هنگام دیدار از بخش‎های سرحدات قندهار با هلمند، می‎گوید که رهبری این عملیات را نیروهای دولتی به دوش خواهند داشت، اما با حمله‎های هوایی نیروهای خارجی پشتیبانی خواهد شد.

جنرال عبدالرازق، قوماندان پولیس قندهار هنگام دیدار از ولسوالی میوند این ولایت می‎گوید که برای مهار تهدیدها، به زودی عملیات نظامی با همکاری نیروهای خارجی برضد طالبان راه اندازی خواهد شد.

ولسوالی‎های میوند و غورک ولایت قندهار که در نزدیک ولسوالی‎های سنگین و نهر سراج ولایت هلمند قرار دارند با تهدیدهای بلند امنیتی رو به رو اند. قوماندان پولیس قندهار می گوید طالبان از همین ولسوالی‎ها، کندهار را نا امن می‎سازند.

جنرال رازق می‎گوید: «در این منطقه مشکلات است، با آن هم ما تلاش کرده ایم و در روزهای آینده نیز پلان های دیگری نیز استند و عملیات ها دوام دار استند و به مردم هلمند و ننگرهار اطمینان می دهم که این مناطق از وجود دشمن پاک می شود».

در همین حال، شماری از نظامیان در ولسوالی میوند قندهار می‎گویند که طالبان و قاچاقبران مواد مخدر، از ولسوالی‎های ناامن هلمند به این ولسوالی و سپس به بخش های دیگر قندهار می‎روند.

شمس الله، یک سرباز پولیس در این باره اظهار داشت: «محل که میان هلمند و قندهار قرار دارد دشمنان وجود دارند، اما ما هم از این طرف می رویم و نیروهای امنیتی از هلمند هم می آیند و در آنجا خود را می رسانیم».

نور محمد پولیس، سرباز دیگر پولیس نیز افزود: «بلی! با آنها(طالبان) می جنگیم. بعضی وقت ها آنها در مقابل ما کمین می گیرند و بعضأ هم، ما آنها را هدف میگریم».

مقام‎ات امنیتی درحالی از راه اندازی عملیات گسترده برضد طالبان در حوزۀ جنوب خبرمی‎دهند که بربنیاد استراتیژی تازۀ ایالات متحده، حمله‎های هوایی این کشور در برابر هراس افگنان در افغانستان افزایش خواهد یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала