تجدید قوای هوائی افغانستان

© Sputnik / Vladimir Astapkovichقوای هوائی
قوای هوائی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مأموریت پشتیبانی قاطع از دو برابر شدن تعداد طیارات قوای هوایی افغانستان تا سه یا چهار سال آینده خبر میدهد.

فیلیپ استیوارت، قوماندان تعلیم و تربیه، کمک نیروهای هوایی مأموریت پشتیبانی قاطع طی گفت وگو با طلوع‎نیوز، گفت که برای دو برابر ساختن تعداد طیارات قوای هوایی افغانستان هفت میلیارد دالر هزینه می‎شود.

فیلیپ استیوارت در این باره افزود: «برای ساختن قوای هوائی از صفر، زمان زیادی در کار است. قوای هوایی افغانستان، به گونۀ باورنکردنی باسرعت به پیش می روند و این کار در شرایط جنگ انجام می شود. من فکر نکنم که در هیچ جای دنیا یک قوای هوایی در شرایط جنگ، از صفر درست شده باشد».

وی در ادامه بیان داشت: «انتظار ما از نیروهای هوایی کشور این است که به گونۀ کامل حرفه یی، توانا، پایدار و مستقل شوند. هدف ما همین است که افغانان خودشان حمله های هوایی را انجام دهند تا ما ناگزیر نشویم در اینجا بمانیم.»

جبار قهرمان، کارشناس امور نظامی تصریح کرد: «بسیار کمبودات زیاد دارند، بسیار زیاد کم زوری دارند. ما باید روی این کار کنیم و نظام باید روی این کار کند. اگر جامعه جهانی باما صداقت خود را ثابت سازد، برای قوای هوایی ما بسیار ضرور است که توانمندی کنترول هوا را پیدا کنند و هم توانایی هدف قرار دادن هراس افگنان را در زمین داشته باشند».

محمدآگل  مجاهد،  نظامی پیشین نیز افزود: «وقتی طیاره دشمن داخل خاک تو می شود و عمال های تروریستی را روان می کند و تو فضای خودرا کنترول نمی توانی و پیاده را حمایت کرده نمی توانی، زخمیان را از محل انتقال داده نمی توانی؛ طیاره های ترانسپورتی در اختیارت نباشد، طیاره های بم افگن نباشد، طیاره های شکاری نباشد، رادار فعال نباشد، بنأ نظام هوایی درستی نداری!».

فعلاً قوای هوایی افغانستان در حدود 120 طیاره دارد. طیارات سوپرتوکانو ویا «ای-29» و هلیکوپترهای «ام-دی-530»، طیارات اصلی قوای هوایی استند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала