کوریای شمالی کلاهک هایدروجنی توليد مى كند

© REUTERS / KCNAکوریای شمالی کلاهک هایدروجنی تولید خواهد کرد
کوریای شمالی کلاهک هایدروجنی تولید خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی از پروسه ساخت بمب هایدروجنی که برای کلاهک های هسته راکت های بالستیک قاره پیما استفاده می شود، دیدن کرد.

به گزراش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری (KCNA)، انستیتوت توسعه سلاح های هسته ای پیشرفته مربوط به اهداف راهبردی حزب کارگران کوریای شمالی در این اواخر موفقیت های برجسته در توسعه سلاح های هسته ای به دست آورده است.

رهبر کوریای شمالی گفته است:- "تمام اجزای بمب هایدروجنی 100 درصد در کوریای شمالی تولید شده است".

کوریای شمالی به احتمال زیاد ششمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده است - اسپوتنیک افغانستان
کوریای شمالی به احتمال زیاد ششمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده است

این روزنامه سخنان کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی را چنین نقل می کند: تمام فرایندهای سلاح های هسته ای به پایان رسیده و تمام قطعات و مونتاژ آن ساخت دکترین کوریای شمالی می باشد و این به ما امکان این را میدهد که سلاح های هسته ای قدرتمند و به هر میزان که بخواهیم می توانیم بسازیم.

در گزارش روزنامه KCNA آمده است، که کیم جونگ اون شخصا از ساخت و ساز بمب هایدروجنی نظارت می کرد و با ویژگی های فنی این بمب آشنایی کامل دارد و گفته است که این بمب هایدروجنی برای آزمایش آماده است.

رهبر کوریای شمالی هچنان از کارکردهای دانشمندان کوریای شمالی و انجام دادن وظایف شان که حزب تعیین می کند ابراز رضایت کرده و تاکید کرده است که موسسات باید به طور فعال به سوی تکمیل موفقیت ها و بهبود و توسعه زاردخانه های هسته ای آن کشور گام بگذارند.

در شب 29 اگوست کوریای شمالی یک راکت بالستیک را که از فضای جاپان عبور کرد، آزمایش کرده بود. این راکت از کیپ ارییمو تا هوکایدو فاصله 1180 کیلومتر را طی نمود. پس از آزمایش این راکت توسط کوریای شمالی، شورای سازمان امنیت سازمان ملل متحد نشست اضطراری را در پیوند به آزمایش راکت بالستیک کوریای شمالی برگزار کرد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала