کوریای شمالی از آزمایش موفقانه کلاهک هایدروجنی خبر داده است

© AFP 2023 / Jung Yeon-Jeکوریای شمالی از آزمایش موفقانه کلاهک هایدروجنی خبر داده است
کوریای شمالی از آزمایش موفقانه کلاهک هایدروجنی خبر داده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی از آزمایش موفقانه کلاهک هایدروجنی که برای تجهیز راکت‌های بالستیک قاره‌پیما، طراحی شده است، خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه‌یی که توسط شبکه تلویزیونی مرکزی کوریای شمالی نشر شد آمده است — "آزمایش کلاهک هایدورجنی که برای نصب بر راکت‌های بالستیک قاره‌پیما طراحی شده است، موفقانه انجام شد".

دستور انجام این آزمایش توسط رهبر کوریای شمالی، کیم جونگ اون صادر شده است.

در اعلامیه همچنان آمده است: "این آزمایش به هدف ارزیابی و تایید دقت و قابلیت اطمینان تکنالوژی تصحیح قدرت، و همچنان روش‌های طراحی عناصر داخلی که برای نخستین بار تولید شده اند تا بر راکت‌های بالستیک قاره‌پیما نصب شوند، صورت گرفت".

یک زمین لرزه 5.6 درجه‌یی ساعت 12.30 به وقت کوریای جنوبی (12.00 به وقت کوریای شمالی، 08.00 به وقت کابل) در شهر کیلچو در ولایت هامگیون-پوکتو، مکانی که آزمایشگاه هسته‌یی پونگری کوریای شمالی موقعیت دارد، رخ داده است.

حکومت‌های جاپان و کوریای جنوبی جلسه‌های اضطراری شورا های امنیت کشورها را برگزار نموده اند. نخست وزیر جاپان به حکومت این کشور وظیفه سپرده است تا در همکاری با ارگان‌های امریکایی، کوریای جنوبی، چین و روسیه، درمورد آزمایش احتمالی هسته‌یی کوریای شمالی، اطلاعات و جزئیات بیشتر بدست آورد. همچنان وزیر خارجه جاپان اعلام کرد که از طریق کانال‌های دیپلوماتیک به پیونگ یانگ اعتراض نامه قاطع فرستاده و قصد دارد شورای امنیت سازمان ملل متحد را دعوت اضطرای نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала