چرا ما خیلی چاق هستیم؟

© Sputnik / Vladimir Vyatkinچرا ما خیلی چاق هستیم؟
چرا ما خیلی چاق هستیم؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تقریبا هر بزرگسال سوم امریکایی چاق است. این بیش از 78 میلیون نفر است که فهرست وزن بدن یا (BMI) آن حد اقل ۳۰ است.

این تعریف رسمی چاقی است که توسط مرکز وقایوی و کنترول بیماری ارائه شده است.

کسی را در اینجا اضافه کن که وزن آن بیش از(شاخص کتله ای بدن BMI)، 25 باشد وشما خواهید دید که بیش از دو سوم ساکنان ایالت متحده امریکا اضافه وزن اند.

 چاقی و افزایش وزن خطرات زیادی دارد. در واقع، این یکی از علل اصلی مرگ و میر است که می توان از آن جلوگیری نمود. چه چیزی باعث شیوع بیماری چاقی وافزایش وزن شده است ؟

علل چاقی به همه معلوم اند

امروز افزایش تعداد افراد مبتلا به چاقی  وافزایش وزن به عوامل متعددی بستگی دارد که عوامل هورمونی شیمیایی، و همچنین محیط زیست و شیوه زندگی، از عوامل اصلی آن هستند. اما علت اصلی اپیدمی چاقی، بر اساس نتایج بسیاری از مطالعات، غذای ناسالم، بیش از حد پروسس شده، اعتیاد و عدم فعالیت فزیکی است که می تواند تاثیر منفی این غذا را خنثی کند.

مواد غذایی "زباله" ارزان است، و روز به روز افزایش می یابد. شرکت های مواد غذایی، اخلاق را فراموش کردند ومشتریان خود را فریب می دهند و به آنها به خاطر بدست اوردن مفاد بیشتر در باره محصولات خود دروغ میگویند. درنتیجه امریکایان خود را تا وضعیت چاقی تغذیه میکنند. طور که مجله علمی "سلول متابولیزم" می نویسد، بسیاری از ما تنها در اثنای خواب غذا صرف نمی کنیم.

طبق گفته باربارا گلمن (Barbara Gollman)، متخصص تغذیه و نماینده رسمی انجمن غذایی امریکا (انجمن تغذیه امریکا)، همه این غذا ها در بدن ذخیره میشوند.

قصۀ لاغر شدن چاق ترین زن دنیا - اسپوتنیک افغانستان
قصۀ لاغر شدن چاق ترین زن دنیا

او میگوید  "25 سال پیش، امریکایی به طور متوسط در روز در حدود 1850 کالوری مصرف میکرد." — از آن زمان، مصرف روزانه رژیم غذایی ما به طور متوسط 304 کالوری افزایش یافته است (این تقریبا دو قطی مشروب گازدار است).

از نقطه نظر نظری، این اندازه برای افزایش وزن هر فرد در هر سال به اندازه 15 کیلوگرم کافی است. "

 این عمل شریر از آوان کودکی آغاز میشود. والدین به کودکان اجازه می دهند که به میل خود غذا بخورند، یعنی غذای غیری صحی ، وشیوه زندگی فعال برای شان توصیه نمی کنند و در آنها یک مدل برای زندگی تشکیل میدهند. آنها نسل اول خواهند بود که امید به زندگی آنها کمتر از والدین آنها خواهد بود. مثال والدین نیز بر سلامت کودک تاثیر می گذارد.

 

به گفته شورای رئیس جمهور برای تناسب اندام، ورزش و تغذیه، کمتر از 20 درصد بزرگسالان امریکایی از دستورالعمل های فدرال برای فعالیت های بدنی پیروی می کنند. جای تعجب نیست که تقریبا همان شاخص در میان پسران و دختران نیز مشاهده میشود.

ثابت شده که کودکان هنگامی وزن خود را کم می کنند، اگر تمامی خانواده در برنامه مدیریت وزن دخالت داشته باشد.

دلایل این امر واضح است: افرادی که به طور منظم یک مقدار غذای غیری صحی مصرف می کنند و ورزش که مقاومت بدن را بالا میبرد انجام نمی دهند، چاق و اضافه وزن میشود.

اما، علی الرغم شواهدی که نشاندهنده علل چاقی و خطرات مربوط به آن میباشد، مردم همچنان از غذاهای پروسس شده ، با کالوری زیاد و سوءتغذیه ادامه می دهند که باعث چاقی و ازدیاد وزن وچربی در بدن می شود.

چرا این اتفاق می افتد؟

علاوه بر این، عوامل که به مردم در گذشته کمک می کرد، تا اشتها خود را را کنترول کنند، ولی  هرچه بیشتر نیروی خود را از دست می دهند.

 سخن در باره احساس شرم مطرح است.

ما فرهنگی ایجاد می کنیم که در آن افراد چاق به عنوان قربانیان مورد استفاده قرار می گیرند. به عوض شرمساری که در ارتباط با وزن بیش از حد در حال توسعه بود، به ما فشار وارد میشود، تا ما عادات خود را تغییر دهیم و خودمان را متقاعد سازیم که به جای این، ما باید انتظارات مان را تغییر دهیم.

حقیقت واضح است

چاقی و افزایش وزن مانند سگریت کشیدن خطرناک ومهلک است. با این حال، ما تردید داریم و نمی خواهیم این را بپذیریم، زیرا بیشتر در باره احساسات و اعتماد به نفس خود نسبت به ضرر رساندن به سلامت خود نگران هستیم.

غذای ما وحشتناک است و ما ورزش نمی کنیم. این یک ترکیب مرگبار است و حتی به دلیل عدم تمایل ما به پذیرش حقیقت خطرناک تر می شود.

اگر ما از سر و صدایی بی معنی و اتهامات علیه شرکت های مواد غذایی غیر قابل انكار، وفعالیت بدنی كودكان در مکاتب ناتوان شویم، پس حقیقت ناخوشایند آشکار می شود: اپیدمی چاقی را تنها می توان با رفتار خود تغییر دهیم.

جامعه ما در مورد چاقی نگران نیست. شما حتی گفته اید که این در کتاب مقدس، به ویژه در کتاب پنجم موسی (32: 13-15) پیش بینی شده است.

 سیاستمداران و تولید کنندگان مواد غذایی ممکن است این مشکل را تشخیص دهند، اما آنها نمی توانند هیچ کاری انجام ندهند. اما اگر شما مهارت ها و دانش عملی را به افراد بدهید تا بتوانند انتخاب های سالم تر را انجام دهند، سیاست های مناسب را اجرا کنند و زیرساخت های لازم را برای پشتیبانی از چنین انتخابی ایجاد کنند، این می تواند کمک کند.

 با این حال، ابتکارات و برنامه های صحی به خودی خود قادر به جادوگری نیستند که از کم کردن چربی در بدن از آن استفاده صورت گیرد.

اگر چه بعضی از کارشناسان تأثیر قدرت اراده را مورد سوال قرار می دهند، ما می توانیم به طور کامل خودداری و نظم و انضباط را نشان دهیم.

اولویت دادن به غذای مفید را انتخاب کنید، یک رویکرد متعادل را برای تناسب اندام انتخاب نمائید و هر روز آن را امتحان کنید. تصمیم آگاهانه در مورد محیط زیست، شیوه زندگی و قرار گرفتن در معرض خطر مسمومیت را اتخاذ کنید.

روش پیشرفته ترین معالجه چاقی و افزایش وزن —  تشخیص واقعیت است و باید مطابق با آن عمل کرد. فقط در این راه ما می توانیم از آن چیزی که تاثیر مخربی بر بدن انسان دارد، رهایی یابیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала