طالبان با شیعیان تضاد و مشکل ندارد

© AFP 2023 / Stringerطالبان با شیعیان تضاد و مشکل ندارد
طالبان با شیعیان تضاد و مشکل ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان: با شیعیان تضاد و مشکلی نداریم، حملات داعش به شیعیان به هدایت امریکا صورت میگرد.

گروه طالبان با اشاره به حملات اخیر علیه شیعیان در کشور اعلام کرد که داعش با هدایت امریکا این حملات را سازماندهی می‌کند زیرا طالبان با شیعیان هیچ تضاد و مشکلی ندارد.
اسپوتنیک به نقل از پیام آفتاب: نامه‌ای منسوب به طالبان منتشر شده است که بر اساس آن قوماندان خودخوانده طالبان در جنوب افغانستان طی نامه‌ای از طرف مقامات ارشد این گروه گفته که این گروه با مراسم‌های مذهبی شیعیان در افغانستان مشکلی نداشته و اکنون نیز ندارند.
در این نامه آمده است که «برای تمام برادران اهل تشیع از طرف بزرگان امارت اسلامی اطلاع داده می‌شود که با مراسم‌های مذهبی شما هیچ تضاد و مشکلی نداشته و نداریم».


بر اساس نامه طالبان، اینکه انفجارها و حملات به مساجد شیعیان در گذشته و یا آینده ارتباطی با طالبان دارد، این گروه با آن موافق نیست.
ولسوال خودخوانده طالبان در «گرشک» به نمایندگی از این گروه خاطرنشان کرد که در زمان حاکمیت امارت اسلامی چنین حوادثی بوقوع نپیوست و حتی در زمان حامد کرزی نیز این‌گونه حوادث بوجود نیامد.
در نامه طالبان با اشاره به حملات علیه شیعیان آمده است که «اکنون این وقایع ظالمانه بوقوع پیوسته و این کار داعش است و داعش نیز با تربیت و سرپرستی امریکا چنین اقداماتی را انجام می‌دهد».
در این نامه تاکید شده است که حمایت امریکا از داعش ثابت شده است و سلاح‌ها و تجهیزات نظامی آنها گواه روشنی است.
تسنیم می نویسد: در پایان این نامه، طالبان تصریح کرده است که شیعیان افغانستان از سوی طالبان خاطر جمع باشند اما تدابیر و حفاظت مراسم‌های مذهبی را خودشان اتخاذ کنند.
گروه طالبان تاکنون این نامه را تائید یا رد نکرده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала