چین به یک قدرت تولیدکننده چرس تبدیل شده است

© Sputnikچین به یک قدرت تولیدکننده چرس تبدیل شده است
چین به یک قدرت تولیدکننده چرس تبدیل شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چینایان در" مسابقه چرس" از امریکائی ها پیش گردیده است.

در حالی که دانشمندان اروپایی وامریکایی تازه شروع به کشف خواص مفید بوته بنگ نموده، ولی در چین در حال حاضر بوته بنگ را همه می شناسند.

برای چین، "بوته بنگ"  محصول جدید نیست، بلکه جز جدا ناپذیر طب باستانی محسوب میشود که قدامت چندین هزار ساله دارد.

"Lenta.ru" به دنبال آن بود، تا  دریابد که چین چه طور به امپراطوری چرس یا حشیش تبدیل گردیده است.

" اگر کسی بیش از حد از آن استفاده کند، دیوانه بنظر میرسد، اما اگر مصرف آن کم و دومدار باشد، در آن صورت شخص میتواند با خدا ارتباط برقرار نماید".این مطلب  در رساله طبی "کانن از ریشه ها و گیاهان Shen-nun، که در قرن اول یا دوم میلادی نوشته شده است، تذکر یافته است.

درطول هزاران سال در ادبیات چینی در مورد بنگ دانه و الیاف بنگ بوته تذکر بعمل آمده است که خواص محالجوی دارد و در رساله های طبی مورد بحث قرار گرفته است. فرضیه وجود دارد که از این ماده مخدر در پودر ضد درد استفاده می شد.

بعد از چهار قرن در زمان سلسله "تان" از برگ های بته بنگ شیره کشیده میشد و ظاهراً از آن برای بیهوشی ، بویژه در صوت شکستگی استخوان از آن استفاده بعمل می آمد. چرس در طول سالیان متمادی برای معالجه یادفراموشی توصیه میشد و سپس برای معالجه اختلالات روانی توصیه میشد. اولین مورد مستند مربوط به استفاده از شاه دانه "کانابیس" برای بیهوشی در کتاب "افکار بیگانگان"، که در سال 1146 نوشته شده بود، ذکر شده است.

پودر شاه دانه یا کانابيس  cannabis درد را در جریان "مالش نقطوی" کاهش میدهد.

دانشمندان نمی توانند در این مورد به نظر مشترک دست یابند که آیا دقیقا خواص بته بنگ برای داکتران اجازه میدهند که مریض را تداوی کنند.

 اثر خاص توسط معالجه با شاه دانه به وجود می آید — که بر روان انسان تاثیر نمیکند، اما عوارض التهابی را معالجه میکند و تتراهیادروکارانبینول (THC) در تسکین روانی کمک می کند. اندازه این مواد درگیاهان بستگی به نوع بنگ بته دارد، اما چینایان بته بنگ را بیشتر از همه برای استحصال الیاف استفاده میکنند که از ان طناب های عالی و پارچه ها بدست میاید. بنابراین، مردم سعی کردند تنها انوع الیافی بنگ بته را بکارند: در آنها، به طور معمول، ماده تتراهیادروکارانبینول —  THC بسیار زیاد نیست. با گذشت زمان، این انوع تقریبا به طور کامل برای"معالجه روانی " مورد استفاده قرار گرفت و در سرتاسر چین، بنگ به طور مشروط "غیر مواد مخدر"اعلام گردید.

بصورت استثنایی بنگ دارای ماده زیاد THC در قلمرو منطقه مستقل سین کیانگ — اویغورحفظ شده است. در اینجا، "گیایی" به عنوان دارو در زمان سلسله خاندان چینگ (1911-1644) مورد استفاده قرار گرفته بود.

چاکان والیکانف محقق روسی این واقعیت را در سال 1858 تأیید کرد. با این حال، بر خلاف تریاک، شواهد بسیار کمی در مورد سوءاستفاده گسترده (و در نتیجه، ممنوعیت) چرس وجود داشت. در سین کیانگ، برای اولین بار، در سال 1936 شاهدانه که از خارج وارد شده بود، مصادره شده بود. به این معنی که در چین بوته بنگ هزاران سال کشت میشد، ولی مشکلی در سوء استفاده از آن وجود نداشت.

پاسخ سرخ انقلابی

افزایش علاقه به مطالعه بنگ در اواخر دهه 1970 اتفاق افتاد. در سال 1979، اردوی آزادی بخش خلق چین  به ویتنام حمله کرد و قوماندانی به سرعت متوجه شد که برای جنگ موفقیت آمیز در جنگل ، سربازان باید لباس که با میحط ماحول یکسان میباشد، بپوشند پارچه ساخته شده از الیاف بنگ بسیار مناسب ثابت شد: در میتوان به آرامی تنفس کرد وخواص ضد باکتریا دارد.

امکان استفاده از داروهای بنگ بته در شفاخانه ها نیز مورد بررسی قرار گرفت. در سال 1985، پیکن کنوانسیون داروهای روانی  را امضا کرد.

محصولات شاهدانه به مثابه داروی خطرناک شناخته شد و برای تولید، استفاده و توزیع آن مجازات شدید در نظر گرفته شد.

طبق قانون جزای چین در صورت کشت "بوته بنگ" میتوانید زندگی خودرا از دست دهید. اگر دراثنای تلاشی 150 کیلوگرام برگهای پروسس ناشده ، 5 کیلوگرام پروسس شده ویا 10 کیلوگرام چرس مایع بدست آید — جزای آن اعدام میباشد.

به عنوان مثال، مقامات به دهقانان که بوته های بنگ راکشت میکنند و مقدار THC در آن نیز کم است توجه نمی کنند-  برای بسیاری از دهقانان این منبع درآمد خوب بود.

پیشاهنگ گیاهان

تلاش های دانشمندان باعث آن گردیده اند که در جمله اختراعات ، امروز کانابیس نیز به مثابه یکي از اختراعات ثبت شود و این یکی از طرح های زیادی چین شمرده میشود.

لوقا دوشن  کیمیادان وتاجر اوتاوایی میگوید: "در طب غربی، شاهدانه کانابیس فقط جدیداً شناخته شده است و فراوانی جوازها در چین به ما اجازه میدهد چنین نتیجه گیری کنیم:  در چین ، فارمسی (داروسازی) درحال توسعه وپیشرفت است و این انکشاف نسبت به غرب  سریعترمیباشد".

 او میگوید-  طب سنتی چینی از یک روند در حال افزایش استفاده می کند. شعار به خودی خود بوجود می آید." طب سنتی چین به زودی به درملتون شما خواهد رسید".

برای مثال، مخترعان چین اختراع خود را برای "بهبود مصوونیت غذایی "که بااستفاده  از دانه های شاهدانه، تهیه میگردد  برای زخم معده و قبضیت مورد استفاده قرار داده اند.

پیتر رینولدز، رئیس شرکت اصلاح قانون کانابیس  انگلستان میگوید:« چینایان نسبت به ما دقیق تر هستند و مفکوره های خوبی دارند

دانشمندان جمهوری خلق چین موفق به کشف انواع کانابیس شده که کشت آن در ولایات شمالی سرد، و در جنوب غربی و در داخل  صحرا مغولستان کاملآ مساعد است.

یانگ مینگ پروفسور ، رئیس کانابیس در آکادمی علوم زراعتی یوننان، میگوید اخیرا بسیاری از دهقانان  چین از پرورش کتان خودداری کرده و در جستجوی مفاد به کشت بنگ بته رو آورده اند.

 پروفسور اضافه میکند که برای کشت بنگ بته شما نیاز به اجازه  ویژه دارید و به طور قانونی می توان آن را فقط در ولایات  هیلونگجیانگ و یوننان زرع کنید.

" در ولایات دیگر،زارعین  می توانند به صورت خودسرانه انواع بنگ بته که خطرناک شناخته شده است وسطح TGC آن بیش از 0.3 درصد است، کشت کنند". — یانگ در ادامه گفت، مقامات خواستند به طور خاص این گیاهان را ممنوع کنند، اما به دلیل اعتراض های احتمالی کشاورزان، جرات نه کردند.

 در چین  اطلاعات دقیقی در مورد ساحه کشت بنگ بته وجود ندارد.

 پروفسور یان توضیح داد."تعداد آن زیاد است. شما نمیتوانید آنرا فاش کنید، بسیاری از مزارع، به طور عمده، غیرقانونی هستند"

  اما تقریبا نیمی از مناطق جهان در یوننان و هیلونگجیانگ قرار دارند که بنگ بته در آنجا بطور قانونی زرع میشود.

آیا چین به قدرت واقعی تولید کننده محصولات بته بنگچرس مبدل شده میتواند؟  ما می بینیم که بیشتر و بیشتر دهقانان با شور و شوق انواع مختلف نباتات با مقدار کم THC کشت میکنند.

 یون چون مینگ راجع به ترس مقامات گفت:.

" بته بنگ — در هرصورت بنگ است، این مهم نیست که به چه مقدار THC دارد. ظهور حوزه های بزرگ باعث افزایش خطر سوء مصرف مواد و ظهور بسیاری از مشکلات می شود ولی در عین حال، چنایان به کسب و کار "بنگ بته " به مثابه آینده اطمینان بخش نگاه می کنند".

 به عنوان مثال "تین سین" رهبر گروه سرمایه گذاری شاهدانه که یکی از بزرگترین شرکت های تولید قانونی شاهدانه در چین شمرده میشود، اخیرا یک پروژه مشترک با ساختارهای دفاعی اعلام کرد.

 شرکت او، همراه با PLA، در حال توسعه دارو برای اختلال استرس با استفاده از اجزای بته بنگ قرار دارد.

دارو آزمایش های نهایی سپری کند. گروه سرمایه گذاری شاهدانه در حال حاضر دفاتر در ایالات متحده امریکا دارد  - و قصد دارد تا آنها را در کانادا، اسرائیل، جاپان واروپا  نیز بگشاید. او امیدوار است که داروهای توسعه یافته شرکت او در همه کشورهای شرکت کننده در پروژه بزرگ "یک کمربند — یک راه"، از جمله در روسیه فروخته خواهند شد. "ما انتظار داریم که در پنج سال آینده بخش (شاهدانه) در اقتصاد چین به 15 میلیارد دالرافزایش یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала