لاوروف: روسیه برای مراجعه به دادگاه بین المللی آمادگی دارد

© REUTERS / Sergei Karpukhinلاوروف: روسیه برای مراجعه به دادگاه بین المللی آمادگی دارد
لاوروف: روسیه برای مراجعه به دادگاه بین المللی آمادگی دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد اقدام مقامات آمریکایی به مصادره مراکز دیپلماتیک روسیه در آمریکا، نقض آشکار قوانین بین المللی است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در تماس تلفنی با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود اعلام کرد اقدام مقامات آمریکایی به مصادره مراکز دیپلماتیک روسیه در آمریکا، نقض آشکار قوانین بین المللی است.
سرگئی لاوروف در تماس تلفنی با رکس تیلرسون با اشاره به این که مصادره مراکز دیپلماتیک روسیه در آمریکا نقض آشکار قوانین بین المللی است گفت: «روسیه برای مراجعه به دادگاه بین المللی برای پیگیری این موضوع آمادگی دارد.»
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد لاوروف افزود سیطره مقامات آمریکا بر مراکز دیپلماتیک روسیه نقض اصول و مبانی قانون بین المللی است.
وزیر امور خارجه روسیه همچنین به اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بعد از اجلاس سران گروه بریکس درباره آمادگی کشورش برای استفاده از ساز و کار قضایی علیه اقدامات غیرقانونی آمریکا اشاره کرد.
لاوروف خاطرنشان کرد تصمیم روسیه به برقراری تعادل در تعداد کارکنان مراکز دیپلماتیک روسیه و آمریکا و همچنین بستن دو مرکز وابسته به سفارت آمریکا در روسیه بعد از اقدامات خصمانه واشنگتن علیه مسکو صورت گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала