افغانستان محور گفت‌وگوی پوتین و مودی

© Sputnik / Host photo agency/Maksim BlinovПремьер-министр Индии Нарендра Моди и президент России Владимир Путин на церемонии приветствия лидеров БРИКС
Премьер-министр Индии Нарендра Моди и президент России Владимир Путин на церемонии приветствия лидеров БРИКС - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعلام استراتژی جدید آمریکا در افغانستان نگرانی برخی از کشورها از جمله روسیه را در پی داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم به نقل از «تایمز ایندیا»، نارندا مودی نخس‌وزیر هند و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در حاشیه نشست "بریکس" دیدار کردند و درباره شرایط امنیتی افغانستان گفت‌وگو کردند.
راوش کومار سخنگوی وزارت خارجه هند به خبرنگاران گفت: در این دیدار دو طرف درباره مسائل مختلف در مورد روابط دوجانبه‌ شان گفت‌وگو کردند، اما وی از جزئیات گفت‌وگوی پوتین و مودی درباره افغانستان چیزی نگفت.
شایان ذکر است که اخیرا معاون کمیته‌ دفاعی مجلس دومای روسیه تلاش‌های آمریکا برای مبارزه با تروریسم در افغانستان را ناکام خوانده و خواستار خروج همه نظامیان آمریکایی از افغانستان شده است.
از سوی دیگر نیز سرگئی لاورف وزیر خارجه روسیه این استراتژی را تاسف بار خواند و آن را سیاستی بیهوده و بی‌تاثیر اعلام کرد.
پیش از این رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام استراتژی خود نقش هند را در افغانستان بسیار سازنده دانسته و خواستار نقش بیشتر این کشور در افغانستان شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала