انفجار در پایگاه آمریکایی در افغانستان

© AP Photo / Massoud HossainiU.S. service members stand in front of a U.S. flag during a ceremony on the thirteenth anniversary of the 9/11 terrorist attacks in front of the World Trade Center Memorial at Bagram Airfield, Afghanistan, Thursday, Sept. 11, 2014
U.S. service members stand in front of a U.S. flag during a ceremony on the thirteenth anniversary of the 9/11 terrorist attacks in front of the World Trade Center Memorial at Bagram Airfield, Afghanistan, Thursday, Sept. 11, 2014 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه ها از وقوع یک حمله انتحاری مقابل در ورودی پایگاه آمریکایی «بگرام» در افغانستان خبر می دهند.

به گزارش اسپوتنیک ، دقایقی پیش خبر فوری از حمله انتحاری در مقابل در ورودی پایگاه آمریکایی «بگرام» واقع در افغانستان منتشر شد.
بر اساس گزارش ، پلیس ولایت «پروان» واقع در شمال افغانستان نیز وقوع این حمله انتحاری در ورودی پایگاه آمریکائی «بگرام» را تأئید کرده است.
لازم به ذکر است، پایگاه هوایی «بگرام» مهمترین و بزرگ‌ترین پایگاه نیروهای آمریکایی در افغانستان به شمار می رود.
«عبدلشکور قدوسی» فرماندار منطقه مذکور اعلام کرد که یک بمبگذار انتحاری مواد انفجاری خود را در ورودی اصلی پایگاه بگرام منفجر کرده است.
قدوسی همچنین گفت که ۴ غیرنظامی در این حمله زخمی شده اند؛ اما تا کنون گزارشی درباره تلفات نیروهای آمریکایی در این حمله در دست نیست.
این رویداد حوالی ساعت 17:40 (به وقت محلی) توسط یک مهاجم انتحاری موتور سوار صورت گرفته است.
مهاجم، کاروان نظامیان خارجی را در دروازه شماره 3 پایگاه بگرام هدف قرار داده است اما مشخص نیست که تلفات داشته است یا نه».
براساس برخی گزارشات ، دست کم چهار غیرنظامی افغان بر اثر این حمله زخمی شده اند.
گروه طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته و دلیل آن را واکنش به انتشار برگه‌های تبلیغاتی توهین آمیزی که دیشب از سوی نیروهای ناتو در ولایت پروان پخش شده بود، اعلام کرده است.
فرماندهی نیرو های آمریکایی در افغانستان نیز این حمله را تائید نمود. پایگاه هوایی بگرام از جمله پایگاه های مهم آ»ریکا در افغانستان بشمار میرود.
این حمله انتحاری فقط چند ساعت بعد از آن صورت گرفت که آمریکا از پخش برگه های تبلیغاتی توهین آمیز برای مسلمانان ابراز تاسف نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала