تیلرسن:در جنگ با طالبان برنده نخواهیم شد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Государственный секретарь США Рекс Тиллерсон
Государственный секретарь США Рекс Тиллерсон - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، رکس تیلرسن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا بر پیروزی آمریکا در جنگ با طالبان اظهار شک و تردید نموده است.

رکس تیلرسن وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اظهار نظر در خصوص تصمیم کاخ سفید و پنتاگون مبنی برارسال نیرو های اضافی در افغانستان ،در واقع تصریح کرد که او همچنان انتظار پیروزی بر طالبان را ندارد.
تیلرسن گفته است ، من فکر میکنم رئیس جمهور ترامپ بطور واضح و روشن اظهار نمود — تمام تلاش ها برای فشار اوردن بر طالبان بکار برده شده و به آنها توضیح شده است که در جنگ آنها برنده نخواهند شد. اما امکان دارد که ما هم برنده نباشیم ، بنابرین زمانی فرا خواهد رسید که ما مجبور خواهیم شد که با آنها دور میز مذاکره گرد هم آییم.
بدین ترتیب تیلرسن در واقع با پیشبینی بسیاری از سیاستمداران ، به گونه مثال ، نخست وزیر پاکستان — شاهد خاقان عباسی و نامزد سابق ریاست جمهوری ایالات متحده — پول رون موافقت نمود، چه رسد به خود طالبان که به ایالات متحده آمریکا هشدار داده بودند که در جنگ افغانستان پیروز نخواهند شد.
رسانه ها به مبهم بودن موضع گیری تیلرسن اشاره نموده اند. در واقع مذاکرات با طالبان به عنوان جایگزین تشدید عملیات نظامی ، در امریکا حتا در زمان ریاست جمهوری اوباما سازماندهی شده بود.
رهبر جدید کاخ سفید اساسا شانس پیروی همان مسیر را داشت. اما تصمیم گرفت تا نیرو های بیشتری را به افغانستان ارسال نماید. اما با این حال شخص دوم در حکومت وی از ضرورت مذاکرات با طالبان اظهار نظر مینماید.
و در اینجا در نظر گرفتن این واقعیت که موقعیت تیلرسون در تیم ترامپ با شکنندگی مشخص شده است قابل توجه میباشد.
روشن است که تیلرسن به طور علنی برخی از اظهارات ناراحت کننده ترامپ را مورد انتقاد قرار داده و در برخی از مسائل دیدگاه معتدل تر دارد.
بنابراین، اگر پیروزی ترامپ بر طالبان باعث شک و تردید جدی شود، احتمالا او در شکست دادن تیلرسون موفق خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала