داعش دشمن علم و دانش

© Sputnik / کسرا روییمکتب
مکتب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داعش مانع تدریس مکاتب شده است

مسئولین محلی در ولایت جوزجان می گویند که داعش به خانوانده های شاگردان مکاتب  هشدار داده که فرزندان شان را از رفتن به مکتب باز دارند.

اسپوتنیک به نقل از باختر: گروه داعش به کارمندان ادارات دولتی و شاگردان مکاتب در ولسوالی درزاب  گفته اند که تمام امتیازات و کارت های بانکی شان را به این گروه بسپارند.

آنها بر مسدود ساختن تمامی مکاتب در دو ولسوالی جوزجان تهدید کرده اند

بر اساس گزراش ریاست معارف ولایت جوزجان، هفتاد و پنچ مکتب درولسوالی های قوش تپه و درزاب  جورجان در پی تهدید های گروه داعش مسدود شده است، از این میان سی و یک مکتب آن مربوط دختران و چهل و چهار دیگر مربوط پسران می باشد در این مکاتب هفتصد و هشتاد شاگرد مصروف آموزش بودند

مسوولین محلی در  درزاب  میگویند داعشی ها به آموزگاران تمام مکاتب خبر دادند که دو ماهه معاش و کارت کابل بانک شان را برای آنان بدهند و گفته  اند که بعد از این هیچ معلمی معاش خود را از طریق کابل بانک اخذ کرده نمی تواند.

پیش از این ولسوالی درزاب معاشات شان را از طریق متعمدین که پول را از شهر شبرغان به درزاب انتقال می دادند، اخذ می کردند که دو ماه قبل معاشات سه ماهه این معلمین در مسیر راه از سوی افراد مسلح ناشناش ربوده شد و مسئوولین تصمیم گرفتند تا بعد از این معلمین معاشات شان را از طریق کابل بانک اخذ نمایند که این معلمین از این بابت هم با مشکلات جدی مواجه گردیده اند.

طبق یک خبر دیگر، تهدید طالبان باعث بسته شدن چندین مکتب در شهر غزنی نیز شده است.

مدیران شماری از مکاتب در غزنی می گویند که گروه طالبان به آنها پیام داده تا مکاتب را بسته نمایند.

گزارش ها حاکی است که هم اکنون شاگردان در ولایان عمدتا ناامن افغانستان به شمول برخی از مناطق ولایت غزنی از رفتن به مکتب محروم اند.

شماری از ساکنان ولایت غزنی گفتند که مسدود شدن چندین مکتب در مرکز غزنی آنان را به شدت نگران ساخته است.

این همه نشان دهنده آن است که این گروه های دهشت افگن دشمن دین، وطن و علم و دانش در کشور هستند و نمی خواهند تا کشور به ترقی و تعالی برسد چون عدم دستررسی جوانان به علم و دانش باعث بربادی و نابودی وطن شده و جوانان را به اعمال زشت و ناپسند چون گرفتاری به مواد مخدر ، فرار از وطن، رو آوردن به کار های غیر اخلاقی و انسانی، ایجاد وحشت و بدبختی سوق میدهد این در حالیست که به حال مسولین برای رفع این معضل و بازشدن دوباره مکاتب اقدام جدی نکرده اند.

اخیرا این گروه با ایجاد تفرقه میان اقوام و مذاهب در میان مردم این سرزمین تلاش کرده اند وحشت را به بار بیاورد تا از این برنامه های شوم شان عامیان آنان به خصوص کشور های همسایه و منطقه به اهداف ضد انسانی و بشری خود برسند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала