اوباما تصمیم ترامپ درباره کودکان مهاجر غیرقانونی را «خود ویرانگر» و «بی رحمانه» خواند

© AFP 2023 / Saul Loebاوباما تصمیم ترامپ درباره کودکان مهاجر غیرقانونی را «خود ویرانگر» و «بی رحمانه» خواند
اوباما تصمیم ترامپ درباره کودکان مهاجر غیرقانونی را «خود ویرانگر» و «بی رحمانه» خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باراک اوباما با انتقاد شدید از تصمیم رئیس جمهور امریکا برای لغو یک فرمان مهاجرتی که از کودکان مهاجر غیرقانونی پشتیبانی می کند، آن را اقدامی «بی رحمانه» و «خود ویرانگر» خواند.

نامه اوباما به ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
نامه اوباما به ترامپ
به گزارش اسپوتنیک، باراک اوباما رئیس جمهور پیشین امریکا روز سه شنبه با انتقاد شدید از تصمیم «دونالد ترامپ» جانشین جمهوریخواه خود برای لغو یک فرمان مهاجرتی مربوط به کودکان مهاجر غیرقانونی، آن را اقدامی «بی رحمانه » و «خود ویرانگر» خواند.

این در حالیست، که این فرمان مهاجرتی از کودکان مهاجر غیرقانونی در برابر اِخراج آنها از کشور پشتیبانی می کند.

ساعاتی پس از اعلام تصمیم رئیس جمهور امریکا و دادستان کل این کشور مبنی بر لغو این فرمان مهاجرتی، باراک اوباما در پیامی بر صفحه فیس بوک خود نوشت:- "هدف قرار دادن این جوانان اقدامی اشتباه است-چون آنها هیچ کار اشتباهی مرتکب نشده اند. این اقدام محکوم به شکست است- چون آنها می خواهند کسب و کارهای جدیدی را به راه بیاندازند، در آزمایشگاههای ما مشغول به کار شوند، در ارتش ما خدمت کنند و به هر شکلی به کشوری که ما دوست داریم کمک نمایند. و این [لغو فرمان] بی رحمانه است".

گفتنی است که این بیانیه نسبتاً طولانی اوباما یکی از شدید اللحن ترین اظهارات وی از زمان خروج از کاخ سفید است. وی با انتقاد شدید از انگیزه های ترامپ، بر این نکته پافشاری کرد، که لغو این برنامه- موسوم به «اقدام معوق برای کودکان مهاجر [غیرقانونی]» (DACA)- به لحاظ قانونی ضرورتی نداشت».

اوباما در ادامه نوشت:- "این یک تصمیم سیاسی و یک پرسش اخلاقی است. هرچقدر هم که مردم امریکا پیرامون موضوع مهاجرت نگرانی و شکایت داشته باشند، ما نباید آینده این گروه از جوانان را که در آمدنشان به اینجا [امریکا] هیچ گناه و تقصیری نداشته و بی خطر هستند، تهدید کنیم".

جو بایدن معاون رئیس جمهور پیشین امریکا نیز با انتقاد از این تصمیم ترامپ در یک پیام تویتری نوشت: "این بچه ها بدون آنکه خود انتخاب کرده باشند، توسط والدینشان به امریکا آمده اند. حالا آنها به کشورهایی برگشت داده می شوند که هرگز آن را نمی شناسند. این اقدامی ظالمانه است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала