چرا امریکا قادر به آغاز جنگ با کوریای شمالی نیست؟

© REUTERS / KCNAچرا امریکا قادر به آغاز جنگ با کوریای شمالی نیست؟
چرا امریکا قادر به آغاز جنگ با کوریای شمالی نیست؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک کارشناس امریکایی گفته است که واشنگتن به دلیل درگیر بودن بیش از اندازه اردوی ایالات متحده امریکا در خاورمیانه و هزینه گزاف چنین جنگی، اقدام نظامی علیه کوریای شمالی را آغاز نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، "ژون تیوفل دریر" استاد علوم سیاسی پوهنتون میامی امریکا در گفتگو با خبرگزاری "نووستی"، پنج علت را ذکر کرده که به دلیل آنها دولت امریکا جنگ علیه کوریای شمالی را آغاز نخواهد کرد. به گفته وی، اصلی ترین دلیل آن هم وضعیت نیروهای نظامی امریکا می‌باشد.

این کارشناس امریکایی بدین باور است که برغم آزمایش اخیر و تهدیدات ناشی از اقدامات پیونگ یانگ، امریکا به کوریای شمالی حمله نخواهد کرد. به گفته وی، یکی از مهمترین دلایل، این واقعیت است که نیروهای مسلح ایالات متحده، حتی بدون جنگ با کوریای شمالی هم بسیار درگیر بوده و اقداماتش در خارج از سرحدات این کشور را بیش از اندازه گسترش داده است.

این استاد پوهنتون گفت: "اردوی امریکا اکنون هم بیش از حد توانایی خود اقدامات نظامی انجام می دهد. نیروهای نظامی امریکایی اکنون در خاورمیانه و افغانستان حضور گسترده دارند و کاهش تعداد آنها، برای انجام عملیات نظامی جدیدی در نقطه دیگری از کره زمین، می تواند عواقب فاجعه آمیزی داشته باشد".

به عقیده وی، یکی دیگر از علل عدم تصمیم گیری برای اقدام نظامی علیه کوریای شمالی، مسئله هزینه چنین جنگی است. دریر یادآور شد که در پی خسارات وارده در جریان طوفان "هاروی"، دولت امریکا مجبور شده تا بودجه بسیار کلانی را برای مقابله با عواقب آن اختصاص دهد.

این کارشناس همچنین معتقد است که مقامات واشنگتن به دلیل واکنش کشورهای دیگر که ممکن است ایالات متحده را "تجاوزگر" تلقی کنند، علاقه ای به آغاز جنگ علیه پیونگ یانگ ندارند. به گفته وی، علاوه بر این، مواضع دولت چین هم هنوز بطور کامل مشخص نیست و واشنگتن اطمینان ندارد که در صورت بروز جنگ، پکن تا چه اندازه از کوریای شمالی حمایت خواهد کرد.

"ژون تیوفل دریر" در آخر یادآور شد که کشتار جمعی که ممکن است در نتیجه چنین حمله‌ای رخ دهد هم موجب نگرانی است، برای اینکه کوریای شمالی قطعاً بلافاصله به سئول و دیگر نقاط خاک کوریای جنوبی حمله خواهد کرد و این مسئله هم واشنگتن را از آغاز اقدام نظامی علیه پیونگ یانگ برحذر می دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала