دانشگاه دوستی ملل روسیه وقتی برای تحصیل و فرصتی برای دوستی + فیلم

© Photo / People's Friendship University of RussiaРоссийский университет дружбы народов
Российский университет дружбы народов - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور و به غیر از زبان مادری، کوشش دو چندانی را می خواهد. در وهله ی نخست زبان آموزی است. دوم، معادل یابی واژگان به زبان مادری برای مفاهیمی که به زبان خارجی آموخته می شوند. سوم، توان برقراری ارتباط با سایر خلق ها و مردمان و آشنایی با فرهنگ ها و عقاید و رسوم دیگر ملل می باشد.

اگر دانشجوی در چنین محیط آموزشی باشد فرصتی بی نظیر برای بدست آوردن مهارت توسعه و بهبود زندگی فردی و اجتماعی را دارد. نیازمندی جوامع به برقراری ارتباط با دیگر جوامع مهمترین و ضروری ترین مهارت زندگی در عصر ارتباطات و اطلاعات می باشد.
امروزه شناخت دیگر فرهنگها امکان توسعه پیوندهای سیاسی، اقتصادی و تجاری بین ملل گوناگون را فراهم می سازد. کشور افغانستان محصور در میان چند کشور است و توسعه پیوندها با همسایگان بدون اینکه اجازه دخالت در امور داخلی خود را بدهد، ضامن استقلال و آزادی این کشور است، و بستگی دارد به اینکه سیاستمداران و فعالان تجاری و اقتصادی توان شناخت دیگر ملل و مزیت های اقتصادی دیگر کشورها را داشته باشند.

 

 

این مهارت شناختی را می توان با تحصیل در دانشگاه دوستی ملل روسیه بدست آورد به شرط آنکه دانشجوی که وارد این دانشگاه می شود به راستی خواهان کسب علم و معرفت باشد و بسنده به گرفتن مدرک تحصیل نکند و با تکیه بر اخلاق پسندیده و شناخت دلایل و سیر تاریخی شکل گیری تنوع قومی و مذهبی درجهان، می توان مهارت برقراری با دیگر فرهنگ ها و ملل را بیاموزد، در این هنگامه است که توسعه و انکشاف اقتصادی و تجاری بدست می آید.
مصاحبه اى كه تقديم مى شود به ابتكار جمعى از دانشجويان فارسى زبان دانشگاه دوستى ملل روسيه و باهدف كسب درك بهترى ازآموزش عالى به زبان خارجى، انجام شده است و اين دانشجويان اميدوارند با ارايه سلسله گزارش هاى بتوانند تجربه هاى آموزشى و خاطرات تحصيلى دانشجويان خارجى را به نظر مخاطبان محترم برسانند.

 

تهيه كننده: حميد تبرزن

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала