لوی درستیز اردوی پاکستان :ما بیشتر از توان خود به افغانستان کمک کرده‌ایم

© AP Photo / Anjum Naveedلوی درستیز اردوی پاکستان :ما بیشتر از توان خود به افغانستان کمک کرده‌ایم
لوی درستیز اردوی پاکستان :ما بیشتر از توان خود به افغانستان کمک کرده‌ایم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لوی درستیز اردوی پاکستان اعلام کرد که کشورش بیش از توان خود به افغانستان کمک کرده است زیرا اسلام‌آباد در نظر ندارد جنگ افغانستان را در خاک خود پیش ببرد، آمریکا باید قربانی پاکستان در مبارزه با تروریسم را بپذیرد.

به گزارش سپوتنیک به نقل از تسنیم، جنرال «قمر جاوید باجوه» لوی درستیزاردوی پاکستان این اظهارات را در اجلاسی که به مناسبت روز دفاع پاکستان در «راولپندی» مهم‌ترین شهر نظامی این کشور برگزار شده بود بیان کرده گفت: در حالی که اخیرا  کشورهای گروه «بریکس» نیز نسبت به موجودیت گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان ابراز نگرانی کرده‌اند،لوی درستیز اردوی پاکستان اظهار کرد که اسلام‌آباد بیش از توان خود به افغانستان کمک کرده و در خطاب به ترامپ که اخیرا کمک‌‌های مالی به اسلام‌آباد را تعلیق کرده است گفت که آمریکا باید قربانی پاکستان در مبارزه با  تروریسم را بپذیرد.

وی در رابطه با فشارهای واشنکتن برای همکاری با کابل گفت: «ما بیشتر از توان و ظرفیت خود از افغانستان حمایت کرده‌ایم، ولی نمی‌توانیم که جنگ افغانستان را در خاک پاکستان پیش بریم.»

لوی درستیز اردوی پاکستان  تصریح کرد که اسلام‌آباد از «صمیم قلب» برای برقراری صلح در افغانستان گفت‌وگو و تلاش کرده است اما افغانستان کشوری مستقل است که خودش تصمیم می‌گیرد.

این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام استراتژی جدید واشنگتن گفته بود که پاکستان در خاک خود به گروه‌های تروریستی پناه می‌دهد.

ترامپ به اسلام‌آباد هشدار داده بود که از حمایت گروه‌های تروریستی دست بکشد زیرا  آمریکا دیگر رفتار دوگانه اسلام‌آبادرا تحمل نخواهد کرد.

این در حالی است که مقامات وزارت خارجه آمریکا گفتند که واشنگتن پرداخت 255 میلیون دلار کمک‌ مالی نظامی به اسلام‌آباد را تا زمانی تعلیق می‌کند که پاکستان علیه گروه‌های مخالف امنیت افغانستان اقدامات لازم را انجام دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала