ارتش مولداوی برای آموزش وارد اوکراین شد

© REUTERSارتش مولداوی برای آموزش وارد اوکراین شد
ارتش مولداوی برای آموزش وارد اوکراین شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انتون میرونوویچ ریس سرویس مطبوعاتی تمرینات نظامیان روز جمعه اعلام کردکه نظامیان ارتش مولداوی در تمرینات اوکراین- امریکا Rapid Trident-2017 در منطقه لووف اوکراین وارد شدند.

میرونوویچ روز جمعه در صفحه فیس بوک خود نوشت"سربازان نیرو های مسلح مولداوی که درتمرینات آموزشی Rapid Trident-2017 اشتراک میورزند موفقانه  در مرکز بین المللی حافظان صلح در حومه لووف وارد شدند.

پیش از این سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع اوکراین گزارش داد که فاز فعال تمرینات اوکراین- امریکا از 11 تا 23 سپتامبر در حومه لووف برگزار میشود. در این تمرینات بیش از 2,5 هزار نظامیان از 15 کشور اشتراک میورزند.

روز چهار شنبه دولت مولداوی مشارکت گارد ملی را در عملیات Rapid Trident 2017  را تأیید کرد. ریس جمهور به عنوان سرقومندان اعلی اردو این حکم را لغو کرد اما  نظامیان با تصمیم دولت به اوکراین رفتند. بعدآ دودون گفت ،که نافرمانی"مانند غصب قدرت است".

با این حال گروهی از سربازان مولداوی به اوکراین رفتند.دودون فرمان دولت  درحضور نمایندگان نیرو های گار ملی در اشتراک تمرینات را به تعلیق انداخت و برای انجام بررسی های واحد های نظامی و تنزیل رتبه افراد مسول را دستور داد. دودون گفت که به عنوان سرقومندان اعلی نیرو های مسلح مولداوی فرمان را امضا کرد ،که اشتراک نظامیان در عملیات ها،ماموریت ها،آموزش، و هر گونه فعالیت در خارج از کشور را بدون تایید وی ممنوع ساخته است.

علاوه بر این،رهبر مولداوی خواستار استعفای  جورج گلبوره معاون وزیر دفاع ، در حال حاضر سر پرست وزارت دفاع شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала