سوریه فارغ از سلاح کیمیاوی است

© AP Photo / via AP videoسلاح کیمیاوی
سلاح کیمیاوی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سوریه هیچگاه از سلاح کیماوی استفاده نکرده و نخواهد کرد

دولت سوریه، گزارش سازمان ملل متحد را که در آن به استفاده از گاز زرین در ماه اپریل متهم شده است، رد کرد.

اسپوتنیک به نقل از تسنیم به نقل از رسانه‌های سوری، دولت سوریه در واکنش به گزارش اخیر سازمان ملل در خصوص استفاده از سلاح‌های کیمیایی در این کشور نامه‌ای خطاب به این سازمان نوشت.

در این نامه که خطاب به رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل نوشته شده آمده است: سوریه هرگز از گاز‌های سمی علیه ملت خود استفاده نکرده و نمی‌کند، زیرا سوریه از این سلاح‌ها در اختیار نداشته و استفاده آنرا جرم اخلاقی می‌داند.

هیئت ناظرین بین‌المللی  بررسی استعمال سلاح کیمیایی در سوریه اخیرا طی گزارش خود ادعا کرده که ارتش سوریه مسئول استفاده از گاز زرین در حمله کیمیایی به خان شیخون در ولایت ادلب سوریه است.

طبق این گزارش، در سوریه تاکنون 33 مرتبه از سلاح کیمیایی استفاده شده است که در بین آن 7 حمله را ارتش سوریه در ماه‌های مارچ و جولای انجام داده است.

وقوع حمله کیمیایی در منطقه خان شیخون ولایت ادلب سرآغاز هجمه شدید تبلیغاتی ــ رسانه‌ای غرب و هم‌پیمانانش علیه نظام سوریه شده است و این در حالی است که  دولت سوریه هرگونه استفاده از سلاح‌ کیمیایی را رد کرده و خواستار اعزام ناظرین کیمیایی سازمان ملل برای انجام تحقیق شفاف و بی‌طرفانه در این زمینه شده است.

 

.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала