تجلیل از شانزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی در کابل

© Sputnik / Zuhal Sarhadاحمد شاه مسعود
احمد شاه مسعود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ازسالگرد شهادت احمد شاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان و هفتۀ شهید با حضور سران جهادی و مقام‌ های پیشین و کنونی حکومت تجلیل به عمل آمد.

به گزارش اسپوتنیک، در این مراسم سخن‌ رانان از کارکردهای احمدشاه مسعود ستایش به عمل آورده و شخصیت و کارنامه‌اش را به بررسی گرفتند.
رییس جمهور غنی طی پیامی گفته که، کسانی که احمدشاه مسعود را به شهادت رسانیدند هنوز منبع شرارت در منطقه هستند و مقابلۀ موفقیت‌ آمیز با این جریان، نیازمند هوشیاری و درایت و مسؤولیت ‌شناسی چندین ‌برابر است و در چنین شرایطی، دامن‌ زدن به شگاف‌ ها و افزودن به اختلاف و تفرقه، راه و روش شهدا نیست.
آقای کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان گفت وطن‌ دوستی قیمت می طلبد که قهرمان ملی افغانستان به این قیمت بارها حاضر شد و جانش را هم نثار خاک و وطن و مردم خود کرد.
عبدالرب رسول سیاف، رهبر جهادی و از هم‌سنگران احمدشاه مسعود گفت که او مستحقش بود قهرمان ملی شود و اگر به او قهرمان گفته نشود، به کس دیگر گفته نمی‌شود، چون از آغاز تا پایان جهاد در سنگر نشسته بود و بالاخره در میدان نبرد توسط بیرونی‌ها و توطیه‌ گرها شهید شد.
باید یادآور گردید که احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان در تاریخ 28 سنبلۀ 1380 توسط دو تروریست عرب که زیر عنوان خبرنگار به افغانستان آمده بودند، در خواجه بهاءالدین ولایت تخار ترورگردید.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала