سرمنشی ناتو جهان را هشدار داد

© REUTERS / Inquam Photos/Octav GaneaГенсек НАТО Йенс Столтенберг в Румынии
Генсек НАТО Йенс Столтенберг в Румынии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ سرمنشی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داد جهان اکنون نسبت به نسل‌های گذشته جای خطرناک ترو غیر قابل پیشبینی تر شده است.

ینس استولتنبرگ سرمنشی ناتو در مصاحبه با روزنامه گاردین گفت،‌ تعداد زیاد تهدیدها جهان را به طور فزاینده‌ای خطرناک می‌کند. استولتنبرگ در پاسخ به این سوال که آیا در طول دوره سی سال خدمتش شاهد دوره‌ای خطرناک‌تر بوده است، گفت: این دوره بسیار غیر قابل پیش‌بینی‌ و سخت‌تر است چرا که ما چالش‌های بسیاری به صورت همزمان داریم. ما با اشاعه تسلیحات کشتار جمعی در کوریای شمالی مواجه هستیم، ما شاهد حضور تروریست‌ها و بی‌ثباتی هستیم و با یک روسیه قوی‌تر مواجه هستیم. ما اکنون یک جهان بسیار خطرناک‌تری داریم.

نیروهای روسیه و بلاروس در آنچه بزرگترین رزمایش مسکو از جنگ سرد خوانده می‌شود، مشارکت خواهند کرد. در طرف دیگر جهان، دولت کوریای جنوبی سامانه دفاع راکتی تاد مستقر کرده است تا با حملات بالقوه آتی از سوی کوریای ‌شمالی مقابله کند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هم تهدید کرده است که اگر کوریای شمالی تهدید بیثستری علیه این کشور داشته باشد با "خشم و آتش" پاسخ دهد.

با توجه به اینکه دولت ترامپ مذاکره با پیونگ‌یانگ را در شرایط حاضر رد کرده است، تمرکز دیپلماتیک واشنگتن اکنون روی تلاش‌ها برای اقدام از طریق سازمان ملل و اعمال فشارهای اقتصادی بیشتر روی کوریای ‌شمالی متمرکز است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала