حماس خواستار توقف نسل کشی مسلمانان در میانمار شد

© blog.case.eduحماس خواستار توقف نسل کشی مسلمانان میانمار شد
حماس خواستار توقف نسل کشی مسلمانان میانمار شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواستار توقف نسل‌کشی مسلمانان روهینجا در میانمار شد و بر همبستگی ملت فلسطین با آنان تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تمامی موسسات و نهادهای بین‌المللی را به تحرک فوری برای توقف جنایت‌ها علیه مسلمانان میانمار فراخواند.
این در حالی است که اخیرا تجمع‌ها و تظاهرات‌هایی در نوار غزه به نشانه همبستگی با مسلمانان روهینگیا و محکومیت جنایات ارتش میانمار علیه آنان برگزار شد.
جمعیت علمای فلسطین و اتحادیه جهانی علمای مسلمان به تازگی تجمعی اعتراضی علیه جنایت‌های صورت گرفته علیه اقلیت مسلمان برگزار کردند.
مروان ابو راس، رئیس جمعیت علمای مسلمان و رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در غزه با قرائت بیانیه‌ای در این تجمع تصریح کرد: حوادث جاری در میانمار بزرگترین جنایت قرن است و ما علمای فلسطین با خشم و تأسف شدید این جنایت‌های هولناک علیه برادران مظلوم خود را که لرزه بر اندام انسان می‌اندازد، دنبال می کنیم.
کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار با واکنش شدید کشورهای اسلامی قرار گرفت. روز گذشته تظاهرات به منظور حمایت از مسلمانان این کشور در چندین ولایت افغانستان برگزار گردید. مظاهره کنندگان خواهان توقف کشتار مسلمانان در میانمار شده و همچنین خواستار گرفتن جایزه صلح نوبل از آنگ سان سوچی رهبر میانمارشدند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала