مذاکرات سعودی و قطر به حالت تعلیق درآمد

© AFP 2023 / STRINGERمذاکرات سعودی و قطر به حالت تعلیق درآمد
مذاکرات سعودی و قطر به حالت تعلیق درآمد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان سعودی اعلام کرده است تا زمانی که دوحه موضع رسمی خود را بطور علنی اعلام نکند، وارد گفتگو با قطر نخواهد شد.

خبری عربستان گفته است، تا زمانیکه امارات موضع رسمی خود را به طور علنی اعلام نکند، سعودی هیچگونه مذاکره با قطر نخواهد کرد.
این مقام وزارت خارجه عربستان همچنین خاطرنشان کرد سیاست خارجی قطر "اطمینان لازم را برای آغاز گفتگو بین دو کشور به وجود نمی آورد".
بیانیه ریاض یک ساعت بعد از گزارش خبرگزاری دولتی عربستان درباره گفتگوی تلفونی تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر با محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد عربستان سعودی صورت گرفت که طی آن دوحه پیشنهاد کرد مذاکرات مورد مطالبات چهار کشور عربی از قطر آغاز شود.
طبق گزارش رسانه های محلی، تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر در تماسی تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از ابراز تمایل کشورش برای حل بحران به وجود آمده میان دوحه و چهار کشور عربی سخن گفته است.
بنابر این گزارش‌ها در این تماس تلفونی که می‌توانست تلاشی تازه برای شکستن گره تحریم قطر از سوی عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین تلقی شود، آل ثانی به ولیعهد عربستان گفته بود دوحه آماده مذاکره بر سر خواسته‌های تحریم‌کنندگان این کشور است.
شایان ذکر است، تاریخ 5 جون کشورهای عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مصر با متهم کردن قطر به حمایت از تروریزم و نادیده گرفتن تعهد مشترک اعضای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سال ۲۰۱۴، روابط سیاسی خود با این امیرنشین را قطع کردند و آن را هدف تحریم تجاری و اقتصادی قرار دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала