سخنان کرزی و سیاف در مراسم سالروز شهادت احمد شاه مسعود

© Sputnik / Aleksandr Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر سخنان کرزی و سیاف در مراسم سالروز شهادت احمد شاه مسعود
سخنان کرزی و سیاف در مراسم سالروز شهادت احمد شاه مسعود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالرب رسول سیاف در مراسم تجلیل از شهادت احمدشاه مسعود گفت: مسئله مجاهد را کم نگیرید، این مجاهد جلیقه ضدمرمی تان است، اگر این را دور کنید شغال ها و پشک های دشمنان سر و صورتان را آرام نمی گذارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از (آوا)، حامد کرزی رییس جمهور پیشین در مراسم "یادبود از شهادت احمد شاه مسعود" دلیل شهادت احمد شاه مسعود را محبت به وطنش خواند و گفت: وطن دوستی قیمت می طلبد، کسی حاضر به پرداخت آن می شود و کسی نه! احمد شاه مسعود کسی بود که به این قیمت پردازی حاضر شد.
حامد کرزی علاوه کرد، خوشبختی مسعود در آن بود که حتا کسانی که برضدش می‌جنگیدند به او احترام داشتند.
ما همه میدانیم که شهدای ما برای افغانستان چه کرده اند، شهید احمد شاه مسعود در قلب تمام افغان ها جای دارد.
در ادامه رییس جمهور پیشین کشور تاکید کرد، باید نگذاریم خارجی‌ها در بین ما تفرقه بیاندازند، موضوع امروز ما اتحاد و اتفاق ملی کشور ماست.
استاد عبدالرب رسول سیاف یکی از رهبران جهادی در مراسم "یادبود از شهادت احمد شاه مسعود" گفت:
این آدم مستحق بود که قهرمان ملی گفته شود. احمد شاه مسعود یک روز هم سنگر را رها نکرد. احمد شاه مسعود را خدا دوست داشت که دوستی او را در دل مردم انداخت، ما بخاطر خدا دوستش داشتیم و اکنون هم محبت ما جریان دارد.
وی در ادامه گفت: دوست داشتن زبان و قوم گناه نیست، و یک چیز طبیعی است اما قوم را وسیله تفرقه گشتاندن گناه چه که جنایت بزرگ است.
وی در ادامه تاکید کرد، ما در برابر یک دشمن می جنگیم و در برابر دشمن دیگر تسلیم هستیم، در برابر دشمن دیگر ما که فساد است تسلیم شده ایم. مثل این که در برابر ظلم ایستاد هستیم باید در مقابل فساد هم ایستاد باشیم و تا زمانی که در مقابل فساد ایستاده نشویم این میدان را برنده نخواهیم شد.
سیاف افزود: احمد شاه مسعود توسط خارجی ها و نفاق افگن ها شهید شد.
سیاف تاکید کرد، مسئله مجاهد را کم نگیرید، این مجاهد جلیقه ضدمرمی تان است، اگر این را دور کنید شغال ها و پشک های دشمنان سر و صورتان را آرام نمی گذارند.
او در ادامه از طالبان خواست که به روند صلح بپیوندند و با ملت یکجا شوند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала