اردوی آزادی‌بخش روهینگیا آتش‌بس یک‌طرفه اعلام کرد

© AP Photo / Soe Zeya Tunاردوی آزادی‌بخش روهینگیا آتش‌بس یک‌طرفه اعلام کرد
اردوی آزادی‌بخش روهینگیا آتش‌بس یک‌طرفه اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اردوی آزادی‌بخش روهینگیا که گروهی از مسلمانان مسلح در میانمار است، آتش‌بس یک‌طرفه با دولت میانمار اعلام کرده اند تا به اجرای فعالیت های انسان دوستانه در مناطق جنگ زده، اجازه داده شود.

به گزارش اسپوتنیک، این گروه مسلمانان مسلح در روهینگیا با نشر یک اعلامیه در صفحه تویتر این گروه از اعلام آتش‌بس خبر داده اند. اردوی آزادی‌بخش مسلمانان روهینگیا از امروز (یکشنبه) این آتش‌بس را اعلام کرده است، اما به اساس گزارش‌ها، نیروهای دولتی میانمار هنوز اعلام آتش‌بس نکرده اند.

به دنبال اعلام این آتش‌بس یک‌طرفه، اردوی آزادی‌بخش روهینگیا از نیروهای نظامی دولت میانمار خواسته‌ اند که با هدف از سرگیری کمک‌های انسان‌دوستانه، از امروز حمله‌های خود را متوقف کنند.

با این حال دولت میانمار گفته است که تنها به بعضی از مسلمانان روهینگیا که از میانمار فرار کرده‌اند، اجازه‌ی بازگشت می‌دهد، نه به تمام آنان.

از آغاز درگیری مسلحانه میان اردوی آزادی‌بخش روهینگیا و نظامیان میانمار، نزدیک به ۳۰۰ هزار مسلمان روهینگیا به بنگلادیش گریخته‌اند. از سوی دیگر، هزاران تن از مردم مسلمان روهینگیا که در پی آزار و اذیت دولت میانمار فرار کرده اند، در مرز سنگاپور بلاتکلیف مانده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала