عاملین بی‌نظمی در روز سالگرد قهرمان ملی پسران جنرالان برحال اند

© Sputnik / Zuhal Sarhadعاملین بی‌نظمی در روز سالگرد قهرمان ملی پسران جنرالان برحال اند
عاملین بی‌نظمی در روز سالگرد قهرمان ملی پسران جنرالان برحال اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از مراسم یاد بود شهادت قهرمان ملی کشور در خیمه لوی جرگه، یک تعداد افراد و اشخاص در شرایط بسیار حساس، با سلاح های دست داشته به گونه غیر قانونی به گشت و گذار در شهر کابل پرداختند و با فیرهای هوایی باعث آزار و اذیت مردم شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، فعالین مدنی و شورای ولایتی کابل می گویند اشخاصی که در روز سالگرد قهرمان ملی بی نظمی کردند پسران جنرالان برحال حکومت هستند اما رویه حکومت با ناهنجاری ها قابل قبول نیست.

سید ناصر موسوی، فعال مدنی در گفتگو با خبرگزاری آوا گفته است: "ما در افغانستان دولت نداریم، زمانی که تظاهرات مردمی برگزار می شود حکومت با آنها برخورد نظامی می کند و اخیراً هم قانونی را تصویب کرده اند که تجمعات مدنی کاملاً محدود شده است، اما در طرف دیگر ماجرا، کاروانی عظیم و مسلح به اسم کاروان گشت زنی احمد شاه مسعود که معلوم نیست توسط چه شخصی مسلح شدند ، داخل شهر بی نظمی ایجاد می کنند و دست به تیر اندازی می زنند".

به گفته این فعال مدنی، حکومت با اشخاصی که زور ندارند و در راه مدنیت حرکت می کنند برخورد قاطع، خشن و جدی می کند اما با آنعده افرادی که حاکمیت دولت را به چالش می کشانند، برخورد نرم صورت می گیرد.

این در حالیست که رحیم الله مجاهد، عضو شورای ولایتی کابل با انتقاد از آزار و اذیت و تیراندازی افراد مسلح در روز سالگرد قهرمان ملی کشور گفت: "برای شاد نمودن روح مجاهدین باید ختم و خیرات شود نه فیر و اذیت کردن مردم ، با تیر اندازی زندگی مردم را از بین نبرید".

این عضو شورای ولایتی کابل افزود: "اشخاصی که در روز سالگرد قهرمان ملی بی نظمی می کنند فرزندان جنرالان برحال دولت هستند، پولیس کابل باید جلو این همه بی نظمی را می گرفت و حالا هم از دولت می خواهیم اشخاصی را که در روز سالگرد احمد شاه مسعود دست به بی نظمی زدند ، دستگیر کند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала