آیا روسیه برای کشتن فرماندهان داعش از «پدر همه بمب ها» استفاده کرده است؟

© AP Photo / Sue Ogrockiآیا روسیه برای کشتن فرماندهان داعش از «پدر همه بمب ها» استفاده کرده است؟
آیا روسیه برای کشتن فرماندهان داعش از «پدر همه بمب ها» استفاده کرده است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حمله اخیر روسیه به مرکز فرماندهی داعش که در آن چند تن از فرماندهان داعش کشته شد، از «پدر همه بمب ها» استفاده شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دیلی میل می نویسد، نظر به گزارش های منتشر شده معلوم می شود، که روسیه برای کشتن فرماندهان ارشد داعش در حومه شهر دیرالزور از «پدر همه بمب ها» استفاده کرده است.

تاثیرات منفی مادر بمب بالای صحت و روان مردم ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
تاثیرات منفی "مادر بمب" بالای صحت و روان مردم ننگرهار

این روزنامه در ادامه می نویسد، روسیه در تاریخ 7 سپتمبر از «بمب‌ گرمافشاری هوایی با قدرت فزاینده» (پدر همه بمب‌ها) استفاده کرده است.

این روزنامه نظر به این دلیل این گزارش ها را تایید می کند و می نویسد: کشته شدن فرماندهان داعش مصادف با پرتاب «پدر همه بمب ها» توسط روسیه است و در همین روز وزارت دفاع روسیه از کشته شدن چندین تن از فرماندهان داعش خبر داد. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده بود:- "در نتیجه حمله دقیق هوایی نیروهای هوایی روسیه در اطراف شهر دیرالزور، یک مقر فرماندهی، یک مرکز ارتباطات و حدود 40 جنگجوی داعش کشته شده‌اند".

از جمله کسانی که در این حمله هوایی کشته شده‌اند، گلمراد حلیم‌اف، وزیر جنگ داعش و فرمانده فراری نیروهای ویژه وزارت دفاع تاجیکستان بود.

این نشریه همچنین می نویسد که ابو محمد الشمالی یکی دیگر از رهبران گروه تروریستی داعش نیز در این حمله هوایی کشته شده است.

این بمب که به نام «پدر همه بمب ها» است، در هنگام انفجار حجم عظیمی از گاز قابل اشتعال را به سوی هدف خود رها می‌کند. همچنین هنگام انفجار فشار مرگباری را ایجاد می‌کند که به راحتی می‌تواند پناهگاه‌های مخفی را نابود کند.

یادآوری می کنیم، که پیش از این امریکا یک «مادر همه بمب ها» را در ولایت ننگرهار بالای سنگرهای داعش پرتاب کرده بود، که در نتیجه آن بیش 40 تن از افراد گروه تروریستی داعش کشته شده بود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала