شبه نظامیان روهینگیا در میانمار برای یک ماه آتش بس اعلام کردند

© REUTERS / Mohammad Ponir Hossainشبه نظامیان روهینگیا در میانمار برای یک ماه آتش بس اعلام کردند
شبه نظامیان روهینگیا در میانمار برای یک ماه آتش بس اعلام کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش سپوتنیک،با توجه به بیانیه منتشر شده در تویترشبه نظامیان روهینگیا از گروه" ارتش نجات مردم روهینگیا از ارکان"(ARSA) در میانمار به مدت یک ماه آتش بس یک جانبه اعلام کردند.

در بیانیه گفته شده است: " ARSA در دوره آتش بس از همه سازمانهای ذینفع خواستار از سر گیری ارائه کمک های بشردوستانه به تمام قربانیان بحران انسانی،بدون در نظر داشت قومیت ویا مذهب است".

درگیری در ایالت راخین بین روهنگیا و مردم بومی که متشکل از ملیت های مربوط به ملت مینمار- برمه-که پیروان بودیسم هستند بیش از ده ها سال وجود دارد. تشدید این درگیری ها با انتقال قدرت از ارتش به دولت غیر نظامی و آغاز اصلاحات دموکراتیک در میانمار آغاز شد.

نیرو های نظامی و امنیتی ایالت راخین میانمار،از اواخر ماه اگست عملیات علیه شبه نظامیان اسلامی قومی روهینگیا،نمایندگان قومی بنگالی که در آنجا زندگی میکنند و در میانمار آنها را مهاجرین غیر قانونی بنگلادش  و ناقلین مینامند ،که بسیاری آنها از شهروندی محروم اند آغاز کردند.

این عملیات پس از حمله  25 اگست شورشیان روحینج بر چندین پست های پولیس و قرارگاه های ارتش در ایالت راخین آغاز شد که تقریبآ 400 نفر کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала